2019. június 14., péntek

A Hold meg az udvara....

Nem bírtam tegnap estre elaludni - pedig még csak az elején vagyunk a nyári forróságnak. Ami a hőmérsékletet illeti, én örülnék, ha már augusztus vége lenne....

Ám azért az ilyen meleg nyáresteken szeretek kimenni az udvarba. És ha kimegyek, mi sem természetesebb, mint hogy azonnal felnézek arra a picinyke darab égre, ami nekem jutott. Igaz, ez a nyár-eleji égbolt annyira nem izgalmas mint amilyen majd később lesz,  vagy a tavaszi, vagy őszi, s az is igaz, hogy ebben a városi fény-mocsokban már tényleg alig látszik valami - ám tegnap mégis egy olyan szépséges jelenséget láttam, hogy (persze) azonnal berohantam a fényképezőmért... De hát nekem nincs jó gépem (se), tehát soha nem vagyok/leszek képes igazán csodás felvételeket készíteni - akármit is látok...
Mert most valami fantasztikus arany-udvara volt a Holdnak !



Nem emlékszem rá, hogy láttam ilyen. A "tudományos" leírás ez:
A Hold körül látható légköri fényjelenséget a felhők vízcseppjeinek vagy jégkristályainak fénytörése idézi elő. A népi időjóslás szerint ha a Holdnak nagy udvara van, csapadékos idő várható.
(Hmmmm.... nem úgy néz ki a met. előrejelzés... de bár igaz lenne....) 
Mintha egy színarany tóban lebegett volna, de valami csodás, intenzív volt ez az aranylás.... (Mondom, a képen ebből a varázslatból semmi sem látszik!)
Sajnos leírni se tudom jobban/szebben. De azt azért bevallom, hogy nekem az ilyen pillanatok nagyobb örömöt jelentenek, mint ha pl. valami (földi) ajándékot kaptam volna. Bármit. Az én égből/égtől kapott  ajándékaimat überelni nem lehet.....

Csak a hársillat hiányzott......
De nagyon......  😢


Ez a kép sokkal szebb, mint az enyém, bár teliholdat mutat, de kicsit jobban látszik körülötte az "arany-udvar":

https://www.idokep.hu/keptar/album/Legszebb/kep/16211




5 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lehetett! Én később láttam, de akkor már - vagy még? - nem volt semmi ebből. Talán a bizonyos halo-jelenség, amit egyszer én is lefotóztam és pont így örültem!:) Az is a vízcseppekről szól. De akkor sokkal konkrétabb, élesebb volt a kör és nem volt ilyen szép színes. Próbáld megnézni itt a képemet! https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1546861338761169&set=pcb.1546862422094394&type=3&theater
    Amúgy, ha közeledünk a teliholdhoz, meg aznap, nem tudok aludni! Már kezdődik. 4 órát aludtam.:(Persze, rásegít a meleg is, de nálunk azért tűrhető. Nyitott ablaknál alszunk, hajnalban viszont kitártam mindent és 21 fok lett a szobában. Napközben 24, ami még elviselhető.

    VálaszTörlés
  2. Bocs, valamit elszúrtam és nem tudom ismét, hogy kell "élő" linket betenni...:((

    VálaszTörlés
  3. Így, ahogy beírtad, nem látom. Azzal a módszerrel, ahogy linket lehet beilleszteni (majd elküldöm) - bejön ugyan a FB - de mivel nem vagyok tag....
    ugye...nekem nuku.....
    Mindegy, a lényeg, hogy tudod milyen varázslatos ez a dolog.

    VálaszTörlés
  4. Tegnap este én is nézegettem a betelő holdat, több felhő kúszott be/ki a képbe/ből, nem volt olyan szép színű, ahogy leírtad. Nagyanyám mindig azt mondta, ha betelik a Hold megváltozik az időjárás is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, igaz lesz a jóslat... Tegnapig már már elviselhetetlen kánikula volt, aztán délután jött egy nagy eső - és lám, ma "európai" a hőmérséklet. Legalábbis most, reggel....

      Törlés