2019. június 30., vasárnap

Egy kis közvélemény-kutatás



Nagyon szeretném, ha csak egy egy szóval válaszolna kérdésemre, aki ide téved.

Mit tennél, ha 'levelezőtársad' helyesírási hibákkal teli leveleket küldözgetne neked ? No nem durva hibák, csak épp felmegy tőlük a vérnyomásom.
Szólnál/írnál neki ?
Hozzáteszem, csak netes ismeretség, nem is régi barátság… de akkor is piszokul zavar, mert legalább a helyesírás-ellenőrzőt futtatná le, mielőtt elküldi azt a nyavalyás levelet…de nem… 
(Most a netre felkerülő blogos szörnyűségekről nem is akarok beszélni. Én szégyellem magam a blogíró helyett...)  

Szóval, mit tennél ????


(Csak zárójelben: én is elgépelek, ismétlek néha szavakat és nem veszem észre, stb… és elmondhatatlanul hálás vagyok egyik kedves blogos/levelezős-társamnak, aki diszkréten, külön levélben figyelmeztet a hibára. Tényleg annyira jólesik és ha idetévedsz kedves XY, itt is, most is köszönöm. 😊
Na de nem biztos, hogy mindenki így áll a kérdéshez…)




13 megjegyzés:

  1. Szólnék neki, az biztos. Lehet, hogy azzal kezdeném, ismeri-e a helyesírás ellenőrzőt, vagy javasolnám neki a használatát.
    Az idősebb kor (én 6 évvel vagyok nálad fiatalabb) arra is jó, hogy az ember tudja, mi az igazi érték, és ha számodra idegesítő a sok hiba, akkor egyenesen beszélhess róla, ne kelljen alakoskodnod és vigyázni arra, mit mondasz.

    VálaszTörlés
  2. Összeírnak mindenféle "zöccséget" :(

    VálaszTörlés
  3. Lehet, hogy szegény diszlexiás
    :(

    VálaszTörlés
  4. Egyszer írtam egy bejegyzést hasonló felindulásból, ajánlom figyelmedbe - valamint a hozzászólásokat is! Aztán a Te döntésed, hogy szóvá teszed-e...
    http://xszemezo.blogspot.com/2017/02/hm-nehez-dolog-helyesiras-es-fogalmazas.html
    Engem személy szerint nagyon zavar a rossz helyesírás és a stilisztikai hibák, leginkább, ha hivatásukat űző (pl. újságíró) személyek követik el ezeket.

    VálaszTörlés
  5. A nagy közhelyek (?) ... pl. a stílus maga az ember... vagy ki-ki olyan bizonyítványt állít ki magáról,amit jónak tart...(gondol) Régebben (?) bosszantott,- manapság meg...(erre a kis időmre...) nem különösebben foglalkoztat. ( Mellesleg - szerencsés,- én már könyvet nem veszek,- de pl. nem egy könyv is tele van helyesírási hibákkal, ill. betűk kihagyásával - stb.

    VálaszTörlés
  6. Engem is felettébb zavar, de a levelezőtársamnak Illetve ismerősömnek (mert ugye ez még nem igazi barátság) elnézem.
    Én sem vagyok fiatal már, de nem bosszankodom miatta. Nem éri meg ugyanis.

    VálaszTörlés
  7. Javítsd ki magadban a helyesírási hibákat, és ne bosszankodj, nem éri meg, mert lehet nem jónéven veszi a levelezőtársad, és akkor meg a helyesírási hibán kivül még ez is bántani fog!)
    Enikő

    VálaszTörlés
  8. Azért nem szólnék neki, mert nem akarnám megbántani, mert annál jobban kedvelem, mint hogy fájdalmat okozzak neki. Így fogadom el, hibáival együtt.

    Amúgy engem is borzasztóan zavarnak az orbitális helyesírási hibák, de ismerőst nem bántanék meg vele.

    Szegény Nagymamám elemi iskolát végzett csak, de éppen néztem a múltkorában a kézzel leírt receptjeit, a múlt század elején született és járt iskolába, de esküszöm sokkal jobb volt a helyesírása, mint nagyon sok mai fiatalnak!!!!

    VálaszTörlés
  9. Beszélgettünk egy társaságban, megállapítottuk, hogy a jövő nemzedéke már csak makogni fog, beszélni nem tud majd, csak írni, persze rövidítve, messenger nyelven. Rettenetes.
    Tisztelet a kivételnek, mint mindig...

    VálaszTörlés
  10. Én nem mondanám meg - pláne, ha nem ismered eléggé. Inkább ritkítsd a levelezést, próbáld finoman "leépíteni" - ha a stílusa nagyon zavar.
    De: tényleg nem értem, hogy egyesek miért nem veszik a fáradságot, s ellenőrzik át azt, amit leírtak. Néha akkora szarvashibákat lehet olvasni, hogy majd kiszúrja az ember szemét....
    Ennyire igénytelenek önmagukkal szemben ?
    ZSIKE -titkos alkalmi olvasód :-)

    VálaszTörlés
  11. SOHA! Nem tudhatom, hogy mi az oka hogy nem ír helyesen!Sajnos velem is sokszor előfordul...Százszor átolvasom, küldöm,és akkor is azt olvasom, amit akartam írni, és később látom hogy hibáztam, de javításra nincs már módom.Van, nem is egy ismerős, akinek az ujjai "görbék" ez által, olyan mellé ütések vannak, hogy ember legyen a talpán aki megfejtei mit is akart írni.Ezért kéne szólni? soha... örülök, ha ír.Ennél nagyobb problémám soha ne legyen, hogy valaki nem helyesen ír.
    Ha beszélgetünk, és nem "szépen" beszél az illető kijavítjuk?Én soha!!!!

    VálaszTörlés
  12. Olvastalak, aztán komment helyett bejegyzést írtam róla.

    VálaszTörlés
  13. Mindenkinek válasz a következő bejegyzésben....

    VálaszTörlés