2019. július 18., csütörtök

Agy-kutatás



Ha én egyszer képes lennék megérteni, hogy az agyam miképp működik…de jó is lenne… hogy miért jut eszembe hirtelen olyan valami, aminek a jelen történésekhez és egyáltalán semmihez, ami most/jelenleg/van, semmi köze…. ezt egyszerűen nem értem.
Milyen lehet az agyam ? Vagyis hol, hogyan „képződnek” benne a gondolatok ?
Látsz egy képet – eszedbe jut róla valami. Oké.
Érzel egy illatot és szintén „beugrik” valami. Oké.
Vagy csak egyszerűen van valami „történés” – ami felidéz valamit…. megértem, elfogadom, ha arról valami „eszedbe jut”….

De hogy fekszel az ágyon, nézed a tévét, - jelen esetben egyiptomi piramiskutatást – és akkor  „a semmiből” mégis hogy a csodában jön hirtelen elő egy kép, egy esemény, egy gondolat,  aminek semmi, de semmi köze (legalábbis úgy véled) a jelen történéshez.

Mégis, hogy jut hirtelen eszedbe, hogy fel kellene írni a szombati tennivalók listájára a tücsök-vásárlást - mert el fogod felejteni…. Esküszöm a film-beli sivatagban nem ciripeltek tücskök - hogy mondjuk ez lett volna az ok, a vásárlás eszembe-juttatására...és kint is néma csend volt, hiszen ugye, írtam a tücsökzene kihalt...

Szóval felkeltem és felírtam...(Csak zárójelben: már régóta "cetlivel" járok bevásárolni...) 

Hát én már sose fogom magam megérteni. Nem tudom, miért hiszem, szeretném akkor, hogy mások értsenek meg mindig engem…

https://24.hu/szorakozas/2016/04/11/megvaltoztatja-az-agy-anatomiajat-a-pesszimizmus/










4 megjegyzés:

  1. Én meg éjjel tücsökzenére ébredtem itt Budapesten. Lehet volt már máskor is, hogy zenéltek itt. Most először ébredtem tücsökzenére. Lehet azért, mert Te is írtál róla:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért ez nem igazság !!!
      Én vettem tücsköt és nem hallok egyet se...te meg ott a fővárosban "csak úgy ingyen" élvezheted ! :-)

      Törlés
  2. Szerintem az agykutatók is szeretnék megérteni, amit te!:))) Messze vagyunk még ettől, mégis túl közel.
    Ami a cetlit illeti, nem szégyen az! Esetleg próbálkozz a Domján módszerrel!;)
    Nekem van egy(?) füzetem, ami most is itt van előttem és mindent beleírok, ami csak eszembe jut és fontosnak gondolok. Pl., ha látok jó szállást bárhol, vagy festéket, amit dicsérnek, vagy új módszert bármihez, szóval olyat, ami engem érdekel! Közben kerül bele olyasmi is, amit venni, vagy tenni kell! Este az ágyban a listából "válogatok" kisebb füzetekbe, ill. listákra, vagy elmentem!:))) Rémes, ugye?
    Mi van tücsök - ügyben??? Semmi hang? :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, a bevásárlási listámon kívül van nekem is másik, sőt van egy teleírt naptáram is :-)
      A legkülönfélébb módszerekkel próbálkozom "észben tartani" az elintézni/megnézni,stb-valókat.
      Ami a kutatást illeti: én néha tátott szájjal ámulok, hogy a technika már mi mindenre képes. (=robotok) - és be kell valljam, néha arra is gondolok, hogy valószínű nem szeretnék 100 vagy akár csak 50 év múlva is élni. Ki fogunk menni teljesen a divatból, mi, normális, átlag emberek - és az újfajták között meg a régimódi szemléletemmel biztos nem érezném jól magam.
      A tücskök hallgatnak, holnap megyek újakat venni....

      Törlés