2019. augusztus 4., vasárnap

Most nyílik a….


….bugás lángvirág – lánykori nevén:  „Flox” 
Én legalábbis floxnak ismertem meg, és ez a név most már mindörökre rajta marad.



Az egyik kedvencem, hűségesen és bőségesen nyílik és viszonylag igénytelen… Rájöttem, hogyha az elvirágzott felső szárrészt letöröm, alatta még képes újabb virágokat nevelni… Csak a lisztharmatra kell ügyelni, de nekem eddig egy permetezés még mindig elég volt.

Idén nem nagyon tudok a kertemmel dicsekedni. (Magam vagyok a bajok okozója – aki „ócsó” földet vesz, ráfázik…)

Na, majd ősszel betrágyázom, remélem, a következő évem jobb lesz az ideinél.


A kertben is. 




2 megjegyzés:

  1. Nekünk is volt a szülői háznál sok színben és mi is Floxnak hívtuk,ami érthető,mert ez a neve:Phlox paniculata latinul.Nekem meg úgyis az a "problémám",hogy szinte minden növénynek a latin neve jut eszembe először.
    Nagyon szerették a pillangók és a szenderek.Mindig ott köröztek a virágon.
    Eszembe juttattad a gyerekkoromat.
    lélekajtós.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a szenderek kedvelik - de idén a pillangókból nagy hiányom volt. Még a nyári orgonára se nagyon jöttek. Az átkozott büdösbencén kívül, meg a vadszőlő virágzásra 2 hétig érkező zümmögőkön kívül errefelé nem nagyon látok bogarakat. Mellesleg madarakat se, kint az etető, de nem jönnek rá. Gyíkot idén egyet láttam...
      Én nem tudom, de erre mifelénk kipusztul minden...

      Törlés