2019. szeptember 2., hétfő

Fény az égen


Bocsánat, ha unalmassá válok ezzel a csillagászati őrületemmel, de hát olyan kevés dolog van az életemben, ami boldoggá tesz, s amiről jólesik írni. Mert mi történt ma hajnalban  ?

Megnéztem  este az ISS áthaladási előrejelzőjét: http://users.atw.hu/iss/iss.html
és láttam, hogy ha "időben" felébrednék, akkor láthatom, igen jó eséllyel, mert ma 4.48-kor nagyon fényesen, 3,8 magnitúdóval fog pont fölöttem átszáguldani. Hát kimenetem 3/4 ötkor...és igen ! Igen! Igen ! egyszer csak felbukkant a nyugaton egy csodás fényes "csillag" és pont fölöttem száguldott át ÉK-i irányba. Majdnem sírva fakadtam - annyira gyönyörű volt és annyira bele tudom képzelni magam abba az űrhajóba és a világ körüli száguldásába. Kár, hogy nincs lehetőségem innen lentről "felintegetni" nekik, hogy Hahó ! Itt van egy öreglány, aki boldogságtól könnyes szemmel figyel benneteket...

A jelenlegi „gárda”:
Alexey Ovchinin – a jelenlegi parancsnok
Nick Hague
Luca Parmitano
Alexander Skvortsov
Andrew Morgan
Christina Koch

(Csak megjegyzem Luca Parmitanio és a jelenleg Földön tartózkodó Alexander Gerst a két kedvencem 😊😊 )

Na, mára elég is ennyi örömködés….nekem jól indult a napom.



 





4 megjegyzés:

  1. Szerintem fantasztikus vagy! Én meg tőled fakadok sírva!:) Valószínű, hogy e kedves és okos fiúkat a családjaikon és barátaikon kívül nem sokan követik napi szinten. Nagyra értékelem az érdeklődésedet, nyitottságodat. Sok mindennek össze kell jönni ehhez, ami neked van a fejedben, szívedben!;) Látod, pl. nekem ez - is - kimaradt. Van más...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most mondjam, hogy "sajnos" nekem ilyesmik vannak a fejemben és nem a gyerekeim, unokáig meséi, és ehhez hasonlók ?
      De elfogadtam, sőt örülök, hogy legalább ez van.
      Álmok, kis örömök nélkül - szerintem - nem lehet élni.

      Törlés
  2. Örömködjél csak mindennek, ami Neked kedves, ami szép élményeket ad! Mindenkinek más az örömforrása.

    Lehet egy külső szemlélőnek már unalmas lehet pld. az én madár imádatom is, de hol érdekel ez engem? :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony igazad van - olyan kevés dolog van aminek örülni tudok - hát azokat "nem engedem el"...Úgy tekintem őket, mint valami ajándék az élettől.

      Törlés