2019. szeptember 11., szerda

Pókos történet(ek)

Bár tudom, hogy ez a videó már szerepelt a blogban, de olyan kedves kis történet és nekem most küldte meg valaki, hátha mégse látta mindenki... Amúgy is a pókjaimról akartam írni... Ide illik.



Pókos események -  csak magamnak dokumentálva:

- Aranka igen szépen fejlődik, döbbenetemre megeszi a büdösbencét is. A kerítés mellett pedig szép hálót szőtt egy rokona (Ketteske). Sajnos annyi legyet nem tudok fogni, hogy kettőt etessek és ugye Aranka az első...
Vagy két hete, Aranka közelében megjelent még egy kisebb rokon is (Hármaska), nem tudom, mennyi esélye van - hiszen a nyár lecsengőben, belőle biztos nem lesz olyan csodapók, mint amilyen az én Arankám... 
Egyébként nagyon érdekes, hogy ezekben a szaharai meleg napokban mindhárman rejtekükbe húzódva töltötték a napot, és este, ahogy lement a nap, azonnal előjöttek. Kiigazították a hálójukat, és reggelig benne ültek. Akkor megint elbújtak... Csodásak ezek az én pókjaim !
Ja, csak épp este nem bírom rendesen fényképezni őket 😕

Aranka

Ketteske

Hármaska
Ezt is "csak úgy" magamnak jegyzem meg: milyen érdekes, hogy a pókjaim mindig a hasukat mutatják kifelé - egyedül az "Aranka" pozíciójában lévő (előszoba ablak előtt hálóját szövő) viselkedik másképp. De rendszeresen, évekre visszamenőleg tudom dokumentálni...Ők mindig a hátukat mutatják felém....
Mi lehet ennek az oka vajon ? 
Sosem fogom már megtudni.



4 megjegyzés:

  1. Óriási ez a pók-dokumentáció!:) Aranka csinos és jól tartja magát, talán a büdösbence desszert miatt!? Nem lehet, hogy attól függ melyik részüket mutatják, hogy a hálónak épp melyik oldalán vannak? Persze nem értek hozzá, fogalmam sincs, hogy változtatják e a helyüket, azaz egyáltalán átmennek a túloldalra?:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranka azért ekkora, mert rendszeresen etetem (legyekkel, darazsakkal) Hogy a háló melyik oldalán vannak a pókok - ezt meg kellene már kérdeznem egy hivatalos "pókásztól" - mert igencsak izgatja a fantáziámat. Nekem az is eszembe jutott, hogy Aranka hálója az ablak előtt van kifeszítve, a többieké mindig levelek között. Lehet, hogy ezzel van összefüggésben, hogy miképp fordul a pók - hiszen a "régi Arankák" is így ültek a hálójukban (hátukkal felém)....

      Törlés
    2. Anyácskám pókjai a terasz korlátjára kirakott illetve fellógatott növények közé szőtték a hálójukat. Ha lentről néztem őket, akkor a hátukat, ha teraszról, akkor a hasukat láttam.
      PZs

      Törlés
    3. Ketteske és Hármaska felém a hasát mutatja, Aranka meg a hátát. Én csak egy helyről tudom őket nézni, hiszen hátuk mögött ablak, ill. kerítés, növényzet van. Pillanatnyilag nincs az udvaromban másik háló, nem tudom ellenőrizni, hogy akik pl. bokrok között, kerítés vadszőlőjén fontak hálót, miképp oldották meg a dolgot. De majd jövőre... ezt is figyelni fogom.

      Törlés