2019. november 6., szerda

Berci fotónapló

Azt nem egészen értem, hogy miért én kerültem a "második helyre" a blogbejegyzések között, holott én voltam előbb itt, ebben a házban. 
Pedig milyen édes kiscica voltam, ugye ?! 
Egyébként azért lettem Berci, mert azt hitték fiú vagyok. Pedig nem...  😼
De a nevem már megmaradt. 


Ilyen kis tünci voltam, amikor ide kerültem...

A kezdet kezdetétől érdekelt az informatika


Eleinte szinte mindent megettem, a sóskamártást is. Ez később igencsak megváltozott....

Játszani jóóóóó


..........tévézni még jobb

De a legislegjobb egeret fogni, s azzal játszani

Aztán természetesen aludni kell, mert fárasztó a macskaélet....

Aludni pedig szinte mindenhol lehet

Mondom, szinte mindenhol...

Természetesen azért van, hogy ügyeletet is tartok

El lehet menni mellettem úgy, hogy nem simogatsz meg ?

Lackfi János: Macska több példányban



Macska itt és macska ott,
mondd, macsek, te kis mocsok,
hány példányban létezel?
Van belőled kétezer?

Macska itt és macska ott,
előbb még tetőn futott,
most meg, mint egy sokezer
éves szobor, itt hever.

Rigót kerget, lomb zörög,
prüszköl virágok között,
ki-be ugrál ablakon,
fürge, mint egy kanmajom.

Alszik lépcsőn lefele,
legalul lóg a feje,
egy fokkal feljebb hasa,
legfelül a feneke.

Szvingel meredek tetőn,
szétcsap madáretetőn,
egyensúlyoz hanyagon
csibecsontnyi gallyakon.

Alszik bárhol bármiképp:
lavórban vagy fűben épp,
ágról lóg, mint rongybaba,.
ágya illatos kuka.

Villanypóznán felfelé
gyorsabban fut, mint a fény,
szedren, szögesdrótokon
kényes lábbal átoson.

Össze-vissza keveri
alvás közben tagjait,
lába ott és farka itt,
s mindez összetartozik.

Ennivalót kunyerál,
mégis finnyás ugyebár,
dorombol vagy énekel:
egy és mégis több ezer.









6 megjegyzés:

  1. Berci is tündéri egy állat. Kedvet kaptam Tőled a mi Vörös Ördögünk bemutatására.
    Remélem erre jut majd időm.

    VálaszTörlés
  2. A pici Bercilány szemei, mintha festve lennének! Csodálatos!:) Most se kutya! Macska:)) Szép, nagy lett és olyan fenséges, vadászós, tigrises őrző-védő.
    Valóban, a kikupáláshoz pénz kell, de ha az ember szereti a cicáját, nem kérdés, hogy megteszi, amit megtehet. Csak a macskák olyan dögszik, nem hálásak! Olykor hízelegnek, ha épp érdekük kívánja, de többször "játsszák az agyukat"!:))) Ezért inkább kutyapárti vagyok. Tudom, hogy te is, de most neked ez így jó. Adnak elég munkát és társaid.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem (=kutyásnak) eleinte különösen furcsa volt, hogy szabályosan "szolgájuknak" tekintettek - mára már megszoktam. Jó kis történeteket tudnék mesélni, amikor (=mindig) én keresem a kedvüket és kizárólag én alkalmazkodom hozzájuk. Fordítva még sosem történt...
      Amúgy a Samu-féle bejegyzésből kifelejtettem, hogy ő ráadásul még beszél is. Ha valamit "mondani" akar, hát "elnyávogja" - és az a vicc, hogy én meg is értem, mit akar....és persze azonnal engedelmeskedem is.

      Törlés
  3. Nálunk Miska volt a Berci. Öregasszonyunkat is sóskával etették, no már ő sem enné meg. Vagy ki tudja? A szomszédban is volt egy Mihály, aztán kiderült lány.Kutyáknál is ennyire megtévesztő lehet? Arról nemigen hallottam, inkább macsekokról.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se hallottam kutyás nem-cseréről, de macskásról én is tudok még egyet az enyémen kívül. Amikor picurkák, elég nehéz meghatározni a nemüket. Szerintem kutyáknál ez könnyebb.

      Törlés