2019. december 18., szerda

Egy picikét....


Mást keresve véletlenül bukkantam rá a wikiben, hogy december 14 a megvilágosodás világnapja volt.
Bár elszalasztottam, hogy idén még jobban megvilágosodjam, de elmerengésre azért adott lehetőséget a téma…
Hogy is lehet „megvilágosodni” ?
Jó, persze „úgy nagyjából” értem én...
De megvilágosodni annyiféleképp lehet.
Továbbá szerintem az valahogy nem is villámcsapás-szerűen érkezik, hanem valamiféle folyamat eredménye.

Hadd osszam meg Veletek az én (egyik) megvilágosodásomat. Nem tegnapi téma – ha jól saccolom, úgy a húszas éveim elején történt, és azt egészen biztos, hogy nem percek műve volt.
Röviden : „A boldogság viszonyítás kérdése.”
Hosszabban: Ha boldog akarsz lenni, igyekezz mindig azokra gondolni, akik nálad nehezebb körülmények közt élnek ( testileg, lelkileg, anyagilag).
S ha ez sikerült, máris okod van a boldogságra.
Sose kerestem, hogy nagy emberek írtak-e, mondtak-e valami hasonlót, de úgy gondolom, erre a „megvilágosodásra” azért az emberek többsége magától rájön.
Akinek rossz napja van, ajánlom, gondolkodjon el ezen  kicsit. Hátha neki a mai lesz ténylegesen a megvilágosodás napja. Szívemből kívánom, mert én tudom, hogy ez a tudás megkönnyíti az életet.


Egy picikét…

Régóta őrzött kép, nem tudom, honnan...


2 megjegyzés:

  1. Olvasva gondolataidat... kis túlzással az volt az első gondolatom, hogy én,- általában,- egy-egy könyv elolvasása közben / után szoktam "megvilágosodni." ( Csak tényközlés - ( durva becslés) - az idén kb. 120 db. könyvet sikerült elolvasnom. A napokban tapasztaltam meg,- ( nem először) - ( bár most csak ismert írókra értve ( nagy emberek (?) ) - voltak "nagy gondolataik" - ( amit vagy megírtak,vagy nem) - miközben ( nem egy esetben) - nekik (maguknak) is olyan életük volt/lehetett, amiről nem nagyon lehet(ett) tudni... meg is lepődtem, mi mindent összeolvastam "nagy írókról," - milyen emberek is voltak/lehettek. Na, kb. ennyit az én "megvilágosodásomról." :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony sokszor furcsa (pozitív és negatív értelemben is) dolgok derülnek ki az idő múlásával....

      Törlés