2020. január 26., vasárnap

Egy s más


Kóborolva csendes estén a neten, most ezt találtam: Marmite





A Marmite  igazi vízválasztó a fogyasztók körében, van, aki mennyországot emleget, és van, aki soha ilyet nem enne.

De mi is ez a Marmite? Tulajdonképpen élesztőből készült termék, egy fajta élesztőkivonat más növények és fűszerek kivonataival keverve, egy aranybarna krém erőteljes ízzel és illattal, telis-teli B vitaminokkal. Még a gyártó cég is úgy hirdeti, hogy "Love it or Hate it" = „Szeresd vagy gyűlöld”.

Felhasználási javaslat:  A Marmite-ot hagyományosan kenyérre kenve fogyasztják reggelire, egy kis vajjal, margarinnal alatta, de kiváló sajttal, krémsajttal kombinálva.
Emellett gyakran készítenek belőle forró italt úgy, hogy egy teáskanálnyi Marmite-ot forró vízben feloldanak, ez egyfajta B vitaminbomba.
Dél-kelet Ázsiában hozzáadják a csirkehúsos főtt ételekhez, de még a garnélarákos vagy tarisznyarákos ételekhez is. És még szeszes-ital is készül ezzel a hozzávalóval, mégpedig a Marmite Gold Rush nevű koktél.

Minden napra jut nekem mostanában valami meglepetés. 
Na jó, csak ennél rosszabbak ne legyenek !

(Zárójelben:  kilója 8000.- Ft körül mozog 😋 )


Zárójel után, kisbetűvel: lassacskán (pláne, ahogy a jelenleg "pihentetőben lévő" anyagaimat nézem), átmegyek lassan valami gasztro-blogba. Nem szégyellem, csak tán kicsit sajnálom. De ha amúgy semmi érdekes és elmesélni-való nem történik az emberrel !!! Akkor mégis mit tegyen ? Mondhatná valaki: fogja be a száját és inkább hallgasson.
De amikor az olyan nehéz…..
(Nagymama, Ómama juttok naponta eszembe…)


Reményik Sándor: Öreg ember az októberi napon

Mi lesz, mi nem lesz, mindegy már nekem,
A nap süt, s ez a negyedóra jó;
Szelíd tüzén melegszik vén fejem,
S szívem, a mind halkabban dobbanó.

Fülembe zúgnak távol riadók,
De bágyadtan és érthetetlenül,
Ködben tülkölnek süllyedő hajók,
Mit bánom én, ha minden elmerül.

A béke nem érdekel s nem a harcok.
Egy negyedórát süt a nap nekem,
Mint kis madarat: becézgetve tartok
Egy száraz levelet a kezemen.

Koronák ha eltörnek, törjenek,
Népek ha szertehullnak, hulljanak!
Temessen el mindent a görgeteg,
Egy negyedórát süt nekem a nap.

Nekem már nincs a földön otthonom.
És vissza nem tartnak szelíd kezek,
Kicsit még sütkérezem a napon
És aztán... csendben... én is... elmegyek,

1918


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése