2020. január 14., kedd

Trolltunga – a bátor fotósok sziklája....

.... és egyéb szépségek:



Nem elég ezt egyszer megnézni !

Trolltunga (a trollok nyelve) – a bátor fotósok sziklája, 1100 méteres magasságban, melyet csak gyalogosan lehet megközelíteni.

A Szószék-szikla (norvégül: Preikestolen = A prédikálószék) egy híres turistalátványosság Norvégiában.  A formáció egy meredek szikla, amely 604 méterrel emelkedik a Lysefjorden fölé. A szikla teteje egy körülbelül 25 x 25 méter lapos felület.

A Kjeragbolten egy szikla a Kjerag hegységben. Maga a szikla, két sziklafal közé beszorult 5 köbméteres, aránylag gömbölyű kő.



10 megjegyzés:

  1. Bizony, bizony! Nem egyszer, nem kétszer kell ezeket a remek kisfilmeket megnézni. E téren Norvégia a szívem egyik csücske. Elképesztően gazdag ehhez hasonló, lélegzetelállítóan szép természeti csodákban. Talán majd egyszer élőben is láthatom, de addig is kitartóan nézem a videókat :) Köszönöm a megosztást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kívánom, tényleg juss el ide is egyszer. (Ezáltal az olvasóid is veled utazhatnának...)
      Nekem járt már erre ismerősöm, áradozott a szépségekről.

      Törlés
  2. Nemrég olvastam a neten,hogy a prédikálószék gyakorlatilag bármikor ledőlhet.Amint látod a filmen,egy nagy repedés látszik keresztben a kövön,ami a szakemberek szerint folyamatosan nő.Aki látni akarja élőben,húzzon bele és gyorsan keresse fel!...
    Én nem mennék ki a végébe...
    Lélekajtós

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, mit tennék, ha fiatal lennék - mert azért akkor én se voltam nyuszi....de most, most - ha egyáltalán addig fel tudnék kapaszkodni - bizony én se lépnék rá... Nem kell a Sorsot kihívni !

      Törlés
  3. Emlékszel Trollanyura? Ők Norvégiában élnek és ezekre a helyekre kirándultak a múlt nyáron. Nagyon irigyeltem őket! Szeretném látni mindegyiket, de biztos tériszonyom lenne!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos Trollanyu blogját nem találom.(Vagy nem jó helyen keresem...)
      Talán - messziről - még én is szívesen megnézném, de (mint fentebb írtam), ma már eszembe nem jutna kihívni a Sorsot!

      Törlés
  4. Ezt találtam:
    http://www.csupasport.hu/turazas/norvegia-leglatvanyosabb-sziklaja-35760/
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Közvetlenül innen, tovább lehet lépni ide:
      http://www.csupasport.hu/archivum/szoszek-szikla-a-semmi-szelen-9082/
      Szóval érdekesek, szépek - de azt hiszem mi már csak megmaradunk a szépségek olvasásánál...

      Törlés
  5. Gyönyörű lehet élőben is, nem tudom ki mernék e menni rá :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most már én se, de hajdanán ? Hát lehet, hogy több volt a bátorságom, ami menet-közben elveszett.

      Törlés