NKM Online Ügyfélszolgálat-földgáz noreply@nkmaram.hu a(z) rus.russianarmysurplus Email címről kaptam levelet.
(Bár
azért azt töredelmesen bevallom, hogy csak a gázművekkel történt telefonálás
után néztem meg alaposan a feladó pontos nevét/címét, mert a szemem csak a
földgáz ügyfélszolgálatra koncentrált….)
Én
nagyon precíz számla-befizető, fogyasztás nyilvántartó vagyok. (pl. 30 évre
visszamenőleg meg tudom mondani, mennyi volt
a víz-gáz-villany számlám) És MINDIG határidőre szoktam befizetni
ezeket.
Igen
! Igen, régimódi vagyok, nem érdekel senki véleménye – s lám nekem van igazam.
Mert ugye, ha most átutalásos vagyok, akkor a bank ezt a követelést vígan
kielégíti én meg futhatnék a pénzem után…
Szóval
kaptam ma egy E-mailt, hogy fizessek be X ft-ot áramszámla elmaradás miatt. A
gyanús csak a befizetési határidő volt, mert ma okt. 16 van, a határidőnek
pedig okt. 5-öt írtak.
Nagy
nehezen (mert a telefonos ügyfélszolgálattal beszélni se egyszerű már manapság)
– szóval sikerült elérnem egy élő ügyintézőt, akinek elmondtam a bajomat.
Megnézte: nincs nekem semmi tartozásom (különös tekintettel arra, hogy két
héttel ezelőtt kaptam vissza az elmúlt évi túlfizetésemet !!!) Ez a levél tehát egy hamis levél és
semmit se kell tennem azon kívül, hogy törlöm.
Hát
én nem tudom, bárki kapott-e már közületek ilyesmit, de figyeljetek. A farkas a
nagymama ágyában fekszik már és be akarja kapni Piroskát.
Ha
hagyja…..
P.s. Most találtam a neten egy ilyen sztorit, tehát nem új a dolog:
https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/az-e-on-nevevel-visszaelve-kernek-csalok-atutalast/
Én már kétszer is kaptam ilyet, de teljesen nyilvánvaló volt, hogy hamis! Próbálkoznak. Nagyon kell figyelni! Mi is postán fizetjük be, csekkek megvannak. Nem hiszem, hogy levonná a bank, ők nem kapják meg ezt a levelet. Lehet, hogy azt is tudják ki az aki nem átutalós?:( Furcsa világban élünk. Lassan már semmire se mondom, hogy lehetetlen...
VálaszTörlésÉn is mindent csekken fizetek - megnyugtat, jobban ellenőrizhető, mint a banki utalás.Mostanában aggódom, hogy be ne szüntessék ezt is, mint elavult dolgot....
TörlésIgen, rebesgetik...
Törlés
VálaszTörlésPár hónappal NKM-es ügyféllé válásom után kaptam az első ilyet, majd azután minden hónapban a számlázási időszak környékén.
A bejegyzésben viszont szerintem alapvető tévedés van:
"Mert ugye, ha most átutalásos vagyok, akkor a bank ezt a követelést vígan kielégíti én meg futhatnék a pénzem után…"
A bank csak úgy nem küld pénzt bárkinek utalási megbízás nélkül. Az utalást az ügyfél indítja, ha csoportos beszedés van, akkor pedig az engedélyezett szolgáltató hajthatja végre. Attól, hogy kapok egy e-mailt a nyilvánvalóan nem létező tartozásról, még nem jelenti azt, hogy a bank bármit is tesz... Amennyiben itt arról volt szó, hogy naív ügyfélként el lett volna utalva, az nem a fizetési mód hibája. Egyébként bankkártyás fizetést imitáló oldalra dob az e-mailben található link. Azt mondjuk nem tudom, hogy a jóideje bevezetett többszörös azonosítás a bankkártyás fizetéseknél, mennyi értelmet ad a kártyaadatok megszerzésének, fizetni elvben úgysem tud vele a delikvens.
"Én is mindent csekken fizetek - megnyugtat, jobban ellenőrizhető, mint a banki utalás..."
Mindenkinek szíve joga, a jobban ellenőrizhető nem igaz. E-számlám van ahol csak lehet, az adott oldalon pedig a számla mellett jelzik, hogy be lett-e már fizetve. Ha esetleg kétségeim lennének, a netbankban a pénzmozgás elég gyorsan és egyszerűen visszakereshető, mellyel lehet igazolni a szolgáltató felé. Az elmúlt kb. 8 évben soha nem volt gond.
O.K. Egyik ember így, a másik úgy gondolkodik. Én maradok a nálam bevált, régi rendszernél. Azt, hogy a bank mikor, mit utal, már csak azért sem tudom, mert hosszú évek óta semmiféle ügyletem bankokkal nem volt. Se pénzem, se bankszámlám.
TörlésHja, így könnyű az élet ugye ? :-)
Nem volt célom a meggyőzés, nem igazán érdekel ki mivel tölti az idejét, van akinek belefér évente összesen akár több órát eltölteni a postán, én ennél kényelmesebb vagyok. :)
VálaszTörlésÉn meg nyugdíjas :-) Másom sincs, csak időm.
Törlés