Fél évszázaddal ezelőtt, 1957 november 7-én mutatkozott be az NDK-ban a Trabant. A típussal köszöntötte a keletnémet autóipar a "nagy októberi forradalom" 40. évfordulóját és a szovjet szputnyik programot. Ötven esztendővel ezelőtt debütált Zwickauban, a kétajtós keletnémet kiskocsi - a P 50-es modell leporolt változata - 18 lóerős volt. A fémtakarékos duroplaszt karosszéria a maga idejében korszerűnek számított. A "Nagy Októberi Szocialista Forradalom" 40. évfordulója alkalmából bemutatott Trabant neve "kísérőt/útitársat" jelent, ezzel utalva a szovjet szputnyik programra. Az 1991 tavaszáig gyártott "Made in DDR" típusból a szedán változaton kívül készült kombi és terepjáró is. A fokozatosan 26 lóerősre izmosított keletnémet négykerekű gyártása utolsó két évében már 40 lóerős, négyhengeres Volkswagen motort kapott, de ez sem menthette meg az elavult márkát. A több, mint 3 millió példányban született Trabi csak röviddel élte túl a német újraegyesítést. A típus feltámasztásáról már sokszor röppentek fel pletykák: legutóbb a frankfurti autókiállításon csodálhattak meg az érdeklődők egy (1:10-es méretarányú) retroTrabant makettet.
2007. november 7., szerda
Ma 50 éves a Trabant
2007.11.07.szerda
Fél évszázaddal ezelőtt, 1957 november 7-én mutatkozott be az NDK-ban a Trabant. A típussal köszöntötte a keletnémet autóipar a "nagy októberi forradalom" 40. évfordulóját és a szovjet szputnyik programot. Ötven esztendővel ezelőtt debütált Zwickauban, a kétajtós keletnémet kiskocsi - a P 50-es modell leporolt változata - 18 lóerős volt. A fémtakarékos duroplaszt karosszéria a maga idejében korszerűnek számított. A "Nagy Októberi Szocialista Forradalom" 40. évfordulója alkalmából bemutatott Trabant neve "kísérőt/útitársat" jelent, ezzel utalva a szovjet szputnyik programra. Az 1991 tavaszáig gyártott "Made in DDR" típusból a szedán változaton kívül készült kombi és terepjáró is. A fokozatosan 26 lóerősre izmosított keletnémet négykerekű gyártása utolsó két évében már 40 lóerős, négyhengeres Volkswagen motort kapott, de ez sem menthette meg az elavult márkát. A több, mint 3 millió példányban született Trabi csak röviddel élte túl a német újraegyesítést. A típus feltámasztásáról már sokszor röppentek fel pletykák: legutóbb a frankfurti autókiállításon csodálhattak meg az érdeklődők egy (1:10-es méretarányú) retroTrabant makettet.
Fél évszázaddal ezelőtt, 1957 november 7-én mutatkozott be az NDK-ban a Trabant. A típussal köszöntötte a keletnémet autóipar a "nagy októberi forradalom" 40. évfordulóját és a szovjet szputnyik programot. Ötven esztendővel ezelőtt debütált Zwickauban, a kétajtós keletnémet kiskocsi - a P 50-es modell leporolt változata - 18 lóerős volt. A fémtakarékos duroplaszt karosszéria a maga idejében korszerűnek számított. A "Nagy Októberi Szocialista Forradalom" 40. évfordulója alkalmából bemutatott Trabant neve "kísérőt/útitársat" jelent, ezzel utalva a szovjet szputnyik programra. Az 1991 tavaszáig gyártott "Made in DDR" típusból a szedán változaton kívül készült kombi és terepjáró is. A fokozatosan 26 lóerősre izmosított keletnémet négykerekű gyártása utolsó két évében már 40 lóerős, négyhengeres Volkswagen motort kapott, de ez sem menthette meg az elavult márkát. A több, mint 3 millió példányban született Trabi csak röviddel élte túl a német újraegyesítést. A típus feltámasztásáról már sokszor röppentek fel pletykák: legutóbb a frankfurti autókiállításon csodálhattak meg az érdeklődők egy (1:10-es méretarányú) retroTrabant makettet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése