Eljönnek bizony...Minden nap itt repkednek fölöttünk. Régen ez se így volt, a jugó háború kitörése idején nyílt az én városom fölött is egy légiút, vagy csatorna, vagy nem tudom hogy hívják hivatalosan. Aztán úgy is maradt....Meglehetősen sok gép száll el felettünk. Sokszor (régen míg a Gyükésbe jártam, mindig) nézem őket, s elgondolom, kik ülnek benne, merre mennek, milyen céllal. Jó játék...
Az időkép.hu-n felfedeztem egy weblap címet, rá is kattantam
és mit láttam ? A világon éppen most levegőben lévő repülőket !!! Természetesen azonnal megkerestem Magyarországot a térképen,
mindjárt láttam, hogy ebben a pillanatban hány gép húz át a városom felett, s a kis, mozgó gépre kattintva azt is, hogy melyik
légitársaság milyen gépe, honnan, hová megy…
Fantastico!!!!!!!!!! Itt megnézheted te is, ha érdekel:
Minden relatív (?) mi volt régen. Az Az helyzet,hogy a "légifolyosó" mint olyan, kb. 1992-ben megszűnt. helyette van kb. "légi útvonal" de ne részletezzem most. Napjainkban a járatok útvonalát - sok egyéb mellett - pl. gazdasági érdekek határozzák meg. (Belépéstől - kilépésig (kies hazánk felett)- azért figyelemmel vannak kísérve, + van az EU-ban is egy bizonyos repülési rend. Bocs' kisbela (névtelen)-de ez nem össze-vissza röpködés.
VálaszTörlésMás : bár csak 1999-óta vagyunk (teljes) NATO-tagok - már kb. 1993-ban (?) megengedtük a NATO gépek légterünk használatát,- átrepülést, ill. leszállást is. (Később Taszár -és más repterek - stb.) Sajnos (vagy szerencsére) nincsenek pontos adataim, mit és hogy' kell fizetni a rep.társaságunknak,- ( az is bevétel!) - amúgy pl. a pécs-airport oldalon vannak árak... (ha még nem nézted volna meg azt a oldalt)
Ja !- jó címet adtál a mai témának ! :-) Emlékeztem arra, hogy Vincze Lilla énekelte.. (szövege a You Tube-on címe : Kérlek,ne félj ! ) ha nem is a témához : (friss hír) - nekünk is van már drón-nunk! (bár még fejlesztgetik) - ill. természetesen a drón-ok repülését is látják az irányítók ! (igaz, azt az általad beírt linken nem láthatjátok! ) :-) (Régebben Taszárról is szálltak fel Predator-ok... stb.)
Na a többi "gondolatomat" meg elfelejtettem.
Na igen, - nekem is elég sok hiba összejött a hozzászólásnál. A rep.társaságoknak kell fizetniük,- (gondolom,ezt belekalkulálják a jegy árába...) Anno a délszláv háború idején a polgári gépek kénytelenek voltak más útvonalat választani, ezért volt akkor (annyi) rep.gép. felettünk is. Ill. régebben nem volt ennyi fapados járat sem, mint ma.
VálaszTörlésBár Pécsre (a pálya hossza miatt) nagyobb gépek nem jönnek (sajnos)- viszont le és felszállásnál a Mecseket (hegy) "be kell kalkulálniuk"- emiatt a gépek hangját el kell viselnünk. (szerintem nem túlzottan zavaró) A történethez jól kapcsolódtak volna pl. a pécsi "repülős történetek"... ( anno a gép lezuhanása... vagy a vidámparki gép története...) még jó, hogy nem említetted ! :-) :-)
Hasznos kis oldal én a munkámból adódóan nagyon gyakran használom. Amikor utolsó útjukra indult a volt Malév flotta ezen követtük az útjukat könnycseppel a szemünk sarkában.
VálaszTörlésHa esetleg érdekel az akkori radarképük:
http://hikerart.blogspot.hu/2012/02/in-memorian-malev.html
valamint
http://hikerart.blogspot.hu/2012/02/masnap.html