2012. január 23., hétfő

Én NEM voltam tüntetni….

Említettem már, hogy mostanság (=Lili nélkül) egyedül nem nagyon merek elmenni az erdőbe.  Tegnap délelőtt ragyogóan sütött a nap, tisztára márciusi volt az idő, én bent ültem a szobában. Olvastam.
Egyszer csak csörög a telefon és  meghív egy barátnőm egy közös erdei sétára. (Mondtam  is neki utóbb, ezzel le van tudva az egész évi jótevése velem szemben.)
Felmentünk a  Lapisra és kisétáltunk a kis- meg a nagy-tubesi kilátóhoz. Alszik még az erdő, hiába csalogatja a langyos napsugár a növényeket, egyetlen szál hóvirágot sem láttam és a hunyorok se nagyon igyekeznek. Két picurka bimbót találtam csak.


Örömmel láttam a kifüggesztett madáretetőket, volt is körülöttük cinke rengeteg. 



Előbb a kis-, majd a nagy-tubesi kilátóról néztünk körül.


 
 A kilátó tornyából „ellenőriztem” megvan még az orfűi tó.


Komló mint valami nagy hófolt terül el a dombok peremén. 





 Az erdő  barnájában megbújt a sóshegyi kilátó piros teteje.

 
A régi és az új (immáron porladó) István akna, mögötte a Keleti Mecsek vonulata, a Hármashegy és a Zengő.


 Hát nem csodálatos ? 




8 megjegyzés:

  1. Bizony, csodálatos!:) Gyönyörű fotókat készítettél! Nem láttál minket az orfűi tónál?:DDD Mi sem bírtunk a fenekünkön maradni, olyan klassz idő volt!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jó fotókat készítettél. Én percekig néztem a Komló fotódat. A képen, olan, mint egy nagyváros, pedig a mostani városomhoz képest ...

    VálaszTörlés
  3. Gyönyörű kék egek a fotókon, de a legjobban a Taplógombás az utolsó tetszik nekem.

    VálaszTörlés
  4. Múltmentő: Komló (mondják néha, olyan, mint Róma, csak nem hét dombra épült) több településrészből állt össze.
    Ezek: Gesztenyés, Mecsekjánosi, Kakastelep, Kenderföld, Kökönyös, Új-telep, Béketelep, Szent Imre-telep, Mecsekfalu, Somág-tető, Szilvás, Dávidföld, Körtvélyes, Sikonda, Kisbattyán, Mecsekjánosi-puszta, Cseresznyák, Gadány, Zobákpuszta, Határtető.
    Ez így messziről is látszik, nem olyan, mint egy konkrét "mag" köré épült település....

    VálaszTörlés
  5. Én úgy tudtam, Komló 7 dombra épült !(?) vagy rosszul értelmezem az üzenetedet ? (Van is egy szobor ? )
    Más : (vasárnapról) a tv szerint "fél Pécs" sétált a tavaszi időben, Debrecenben meg szánkóztak. (10 cm hóban) Megjegyzem, a tv-sek csak kb. a Tettyéig mentek. (Havi-hegynél a sétány)- úgy látom, ti valamivel többet mentetek. :-)
    Aki tud facebookozni, keresse Nemesi Árpád nevénél a fotóit. (pl. legutóbb Sikonda) (retro képek is )

    VálaszTörlés
  6. (szoborlap hu - benne a 7 ásó,- legalább arra jól emlékeztem)
    Kökönyösnél - az elágazóban. na, még ezt itt
    Mi van a Pilisben?
    (Pár dolgot még igazán megkérdezhettek volna tőle,de ne soroljam ! )

    VálaszTörlés
  7. De.. csodálatos...Gyönyörű képeket hoztál megint...

    VálaszTörlés
  8. Megint egy szép és jó nagyot sétáltam a szobámból.Arról nem is beszélve,hogy z Alföldről!

    VálaszTörlés