2010. január 16., szombat

Csak a jaj meg a baj

Nem tudom milyen vizeken evezek mostanában, de sehol egy sziget…Bármerre nézek, olvasok, hallok – valahogy mindig csak a rossz, a probléma, a gond, a bánat és testvérei jönnek felém.
Láttam ma a haiti földrengés utáni helyzetet – a rettenetes, tényleg rettenetes helyszíni tudósítást. Sebesült, apátlan-anyátlan kisgyerekek, nyöszörgő felnőttek fekszenek az út porában, mások szinte eszüket vesztve, sírva-ordítva rohangálnak…S bár a repülőtereken már ott van a küldött adományok egy jó része, de nincsenek megfelelő emberek, segítők ennek szétosztásához. Szörnyen nyomasztott a tehetetlenség érzése.

Kép: http://www.parameter.sk/files/imagecache/normal/article_image/20100114_193702_JJX101.jpg  
Aztán kölcsönkaptam egy DVD, amit megnéztem, s melynek második része egy, az MTV-ből felvett „Otthonunk a Föld” c. film volt, mely részletesen taglalta, miképp tettük/tesszük tönkre bolygónkat. Volt rengeteg példa, a termőföldre, a vizekre, a légkörre, az erdőkre, s mutattak egy légifotót pl. Borneóról. A Google-ban rákerestem, ha érdekel, olvasd el a részleteket, itt: http://hu.wikipedia.org/wiki/Borne%C3%B3  Ebben a szövegben is, de a DVD-n is láttam, hogy Ázsia leghatalmasabb őserdejében a fakitermelők milyen őrületes pusztítást végeztek. A googlemap-ban is megnéztem, /csak üsd be, borneo/ s ha a műholdas nézetet választod, s megkeresed Kota Banjarmasin-t ami az óceánhoz és egy nagy folyóhoz /=jó szállítási lehetőséghez/ közel található, azon a vidéken magad is meggyőződhetsz, mivé lett a sziget belsejében még csodálatos zöld felület….Aztán már önszántamból átugrottam /térképileg/ kicsit a brazil őserdőbe – nos, ott maradt aztán tátva a szám…
És természetesen sorolhatnám, az óriási külszíni fejtéseket, a folyók mesterségesen felduzzasztott vizét, az emiatt elsivatagosodó területeket, na és persze a mostanság naponta hallható sarki jégolvadást…

Kép: http://geographic.hu/index.php?act=napi&id=13504  /Itt egy cikk is olvasható/

Bocsánatot kérek kedves Vörösmarty Mihály, kicsit átfaragtam a Szózat-od: /nem javítva a ma már helyesírási hibának minősülő szavakat!/

Még jőni kell, még jőni fog
Egy szörnyű nap, mely után
Buzgó imádság epedez
A megmaradtak ajakán.

És meglehet, hogy jőni fog,
A rettegett halál,
Hol a temetkezés fölött
A Földünk vérben áll.

S a sírt, hol 7 milliárd sűlyed el,
Csak csend veszi körűl,
S nem sok ember marad, kinek
Szemében gyászköny űl.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése