2011. június 3., péntek

Olvasom az újságban, hogy:

„Pályázati forrást keresnek arra a célra, hogy a jövőben körben foroghasson a pécsi tv-torony kávézószintje. A mintegy ötmillió forintos beruházással a padlózat sínrendszer és görgők segítségével lenne képes a mozgásra.”  (http://hu.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9csi_t%C3%A9v%C3%A9torony )

Valahogy gyanús ez nekem, bár nem vagyok forgótorony-szakértő, de hogy ezt mindössze 5 millából meg lehetne oldani ? Hát kétlem. Bár ki tudja, ha a belsejét teljesen szétbombázzák és beépítenek valami forgószínpad-féleséget lehet, hogy ennyi elég lesz rá...Bizonyára a tervező tudja a megoldást. De....

De ha mégis volna valakinek (=étterem tulajdonosa) ennyi pénze, akkor inkább azt a környezet szépítésére, felújítására fordítanák. A torony környezete eléggé lepukkant, elöregedett, látszik rajta, hogy ez itt fenn a magasban igazán senkinek se fontos. Kétségtelen, a „környezet” (még) nem az étteremtulajdonosé.
Bár azon is elgondolkodtam, hogy egy ekkora monstrumban tényleg „tulajdonosa” lehet valaki egy étteremnek, vagy inkább csak bérlője ?  Ez olyan, mintha a Székesegyházból a Corpus Christi  kápolnát „kivásárolná” valaki…Persze tudom, manapság minden lehetséges.

Semmit se akartam ezzel mondani. Egyszerűen csak az újságot elolvasva, ez jutott eszembe.

Na jó, persze felőlem….

Kép:  http://www.art-work.hu/artwork/18/big/18465.jpg 

Egyébként tegnap estefelé, az eső után dupla szivárvány volt látható a keleti égen. Akárhogy igyekeztem is, ez lett a "legjobb" képem. :-( 
Egy ív azért úgy-ahogy látszik...


6 megjegyzés:

  1. A pécsi TV torony kávézója még 40 évvel ezelőtt még körbeforgott. Én melékszem rá, hogy iskolai kirándulás előtt nagyon készültünk rá, hogy kipróbáljuk a forgó termeb való belépést. A végén sikerült :-). Az ötmillió nem sok, de valószínűleg a régi elhasználódott gépészete kell csak felújítni belőle.

    VálaszTörlés
  2. (Máskor kicsit pontosabban! Melyik újságban olvastad.)
    Mert volta ilyesmik : (kiragadott példák)
    Foroghatna közelében olvashatsz a szélerőműről"... aztán voltak cikkek a kivilágításról...na, ne soroljam.
    Bosszant !- nem találom azt a linket,amin még látszik a dinókiállítás + panorámakép is volt.
    Bocs' Múltmentő ! - a torony kávézója (étterme) sosem forgott ! Hidd el!- (bár ittam én ott épp' eleget...) de még akkor sem !
    Régi kép
    retro foto
    (folyt később)

    VálaszTörlés
  3. savanyúcukor !
    Foroghatna is
    (+ kapcsolódó cikkek)

    VálaszTörlés
  4. Na, ezt kerestem / ajánlottam volna
    Tv.torony

    VálaszTörlés
  5. @x: a Pécsi Hírekben olvastam
    Múltmentő: utánaérdeklődtem, hátha rosszul emlékszem, de tényleg sosem forgott( Tel: 72-336-900)

    VálaszTörlés
  6. A szivárványos képedről: ha nem úgy sikeredett ahogy élőben láttad, de a vizuális emlékedet bizonyára felelevenítí későbbiekben. ( mármint a kettős szivárvány látványát )
    A toronyforgásról nekem ez jutott eszembe:"-Kapsz egy nagy pofont, hogy forogni fogsz egyfolytában!" - mondta anno egykori osztályfönököm.
    ( bizonyára oka volt rá, de sohasem tette, így tehát hülyén halok meg, mert nem tapasztalhattam meg az egyfolytában forgást:-)))) )

    VálaszTörlés