2011. június 23., csütörtök

Lepke-leső


Nem vagyok egy kukkoló, becsület szavamra…csak egyszerűen feltűnt, hogy két lepke milyen esztelen módon köröz egymás körül – ami némiképp szokatlan látvány volt.
Most nyílik a kertben a nyári orgona, ez kedvenc legelőhelyük, ilyenkor sokan jönnek hozzám. Tehát nem az volt a fura, hogy ketten vannak, hanem ahogy viselkednek.
Végül az egyik (szerintem a lány) leült pihegve (na jó, ezt csak úgy gondolom) a lonc-ágra. A fiú szorosan mellette, (komolyan mondom én életemben még ilyen nem láttam) szabályosan a vágytól reszketve, remegő szárnyakkal, próbálkozott a pihenő lány  közelébe férkőzni – de nagyon úgy tűnt, (a lány összezárt szárnyaiból) hogy nincs sok esélye…

Gyorsan beszaladtam, kivittem a fényképezőt – de hát a fényképező ugye mégse filmfelvevő, csak egy pillantásnyi helyzet megörökítésére képes, és az én gépem még ebben is gyenge. De azért látszik rajta a teljesen összezárt szárnyú lánylepke és a szerelemes fiú.

Mivel semmiféle szerelmeskedésre nem került sor, egy idő után a fiú feladta, és elment energiát „tankolni” egy másik virágra. Izgatott szárnyai még ott is finoman remegtek.
Aztán tovalibbent. Tán egy másik lányt keresni…




5 megjegyzés:

  1. Épp tegnap tűnt fel nekem is, hogy hirtelen milyen sok lett a lepke. Én azt hittem szimpla kis kergetőzés folyik köztük, de lehet, hogy tényleg udvarlási ceremónia?
    Lehet, hogy a fiú lepke "elszaladt" virágért, hogy megenyhítse a leányka szívét :o))

    VálaszTörlés
  2. Ha a "leány" már meg van termékenyítve, akkor a "fiú" csinálhat amit csak akar,- stb. kb. ez lehetett az oka a történteknek.
    Megjegyzem, ezzel sem nagyon foglalkoztam eddig,- (meg gondolom ezután sem) :-) de legalább (akkor) ezt is tudjuk ! (Lásd még az illatkibocsátást és egyebeket) - ráérőbbek...
    (na, megyek füvet nyíni ?... vagy sem)

    VálaszTörlés
  3. Olyan kedvesn írtad le, hogy szívem szerint most ésn is szaladnék a kertbe pillangókat figyelni. Sajnos az irodámban levő virágomra nem akarnak jönni a pillangók :-)

    VálaszTörlés
  4. A lepke-lesőhőz:
    Mentovics Éva: Lepkeálom

    Bodzabokor rejtekén
    szundikál egy csepp legény.
    Szivárványszín csipkeinge
    pilleporral van behintve.

    Tücsökzene elringatja,
    virágtányér ring alatta.
    Pillekönnyű lepkeálom
    :-)))
    A gyönyörű kék egedhez és a nyári orgonádhoz:
    Petőfi Sándor:MI KÉK AZ ÉG!

    Mi kék
    Az ég!
    Mi zöld
    A föld!
    Zöld föld felett, kék ég alatt a
    Hangos pacsírta fütyörész:
    Dalával a napot kicsalta,
    A nap rá gyönyörködve néz.

    Mi kék
    Az ég!
    Mi zöld
    A föld!
    Zöld a föld, kék az ég, tavasz van...
    És én oly sült bolond vagyok,
    Hogy idebenn a szűk szobában
    Kadenciákat faragok!
    További szép napot!

    VálaszTörlés
  5. Kyba: köszi, aranyosak a versek, a lepkéset nem ismertem...
    Abile: hát igen, először azt hittem én is, de aztán elegánsan elrepült a legény pedig a lánylepke még elég sokáig ott pihent összezárt szárnyakkal a bokron.
    Múltmentő: Tán nem elég csábító a virágod ? Küldök nyáriorgona bújtást ha kérsz :-)

    VálaszTörlés