2018. május 23., szerda

Szobrok a Pintér kertből


Kaptam a hírt, hogy új szobor került a Tettyére, a Pintér kertbe.
(http://pecsiprogramok.hu/program.php?id=21819  igaz, itt a cikkben, a képen NEM a felállított szobor látható!!)

Mivel meglehetősen rég jártam itt és egyébként igen kellemes, szép helynek tartom, gondoltam átruccanok, legalább az új szobor megnézése idejéig. Örömmel láttam, hogy a jó pár évvel ezelőtti itt-jártamhoz képest sokkal szebb a park, útjai rendezettek, de bevallom, ahhoz már nem volt fizikai erőm, hogy a meghosszabbított sétaút legtetejére is felmásszam, olyan meredek az út vége. Így hát gyakorlatilag csak a régről ismert szobrokat láttam, egy kivétellel, ami mellett viszont (egyelőre legalábbis) nem volt semmiféle tábla. Tán ez is új szobor s majd idővel kap ismertetőt.

A most avatott szoborról a következőket lehet tudni:
Kígyós Sándor (1943-1984) a nagyharsányi szoborparkban is alkotott, itt készült s állt egy ideig a „Madár” című alkotása. Aztán valami okból (ki tudja hogyan, s miért) eltűnt a gazban, és csak évek múlva fedezték fel újra. (Már igencsak készülök egy újabb nagyharsányi szoborparkos látogatásra is !!)

Most azonban a  Nemzeti Park Igazgatósága és az alkotó özvegye a szobrot a pécsi Pintér-kertbe szállíttatta, ahol restaurálása után újra
felállították.

Nos, ezek a madárról készült képeim: 

Igen, az a szobor címe, hogy "Madár" - nem én tévedtem.

(Itt már egy másik madaras szobor is látható...)

A kedvencem :-)  !

Ezt is szeretem

Ránézek és azt érzem: szeretnék én is itt, ebben a szép kertben üldögélni

Ez egy új szobor, táblája még nincs...

Hazafelé, útközben is készítettem pár képet:


Az Ilona pihenő alatt látszik a magasba vezető parkbeli sétány...

Zanót és kerek-repkény

Hihetetlen, de nyílik a hárs és érik a cseresznye (2018.május 17-i fotó)

"Érdekes" (?)  megoldás egy kertben: ezeken a "virágtartókon" a feketerigó is csak csodálkozik :-)


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kert, de mintha ott a végén lenne egy kakukktojás... Hogy jut ilyesmi valakinek is az eszébe? Ez egyáltalán nem oda illő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. :-) A "kakukktojás nem a Pintérkertben van - mindjárt javítom is a szöveget... Az egy, a Havihegy közelében álló családi ház kertjében látható "megoldás".....

      Törlés
  2. Én bizony a madarat nem értem... a háló alatt madarakat még igen... de ez legyen az én bajom. :-)

    Arra már nyílik a hárs? Nálunk még nem, épp tegnap néztem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nos, igen, megszállott műélvezőnek kell lenni, hogy abba az oszlopba madarat láss. De tán van, aki azt lát bele.
      A háló alatti dudorok - igen, azok lehetnek akár madarak is...

      Törlés