2009. május 2., szombat

Holle anyó: Marianne Sägebrecht


 
Na, mit néztem tegnap délután? Nem fogjátok kitalálni! A Holle anyót. Teljes véletlenül kapcsoltam a WDR-re, és épp kedvencemet Marianne Sägebrechtet láttam a képernyőn. Másodperceken belül kiderült, hogy milyen filmet látok, és természetesen ottragadtam. Nagyon kedvelem őt, sok filmjét láttam. Különös egy művész, egyáltalán nem „színésznő-szerű”- az utcán biztos elmennél mellette, vagy tán még egy megjegyzést is tennél rá, micsoda elhízott nőszemély. S szerepeihez ez az alkat mégis csodásan passzol, sőt, valahogy ha filmben látod, nem is zavaró ez a kövérség, mert furcsa lenne, egy más alkatú színésznővel látni pl. a Sugar Baby-t. Tudom, hogy egyszer régebben /2007/ már írtam róla, de akkor a német életrajzot csatoltam, most a netfordító segítségével, és rendesen belejavítva, magyarul is bemutatom. Sajnos magyarul szinte semmi sincs róla.





Marianne Sägebrecht (Starnberg 1945.augusztus 27.) német színésznő. Bár már a középiskolában is játszott egy színészcsoportban, mégis orvos-asszisztensi iskolában kezdett tanulni. Korán férjhez megy, 19 éves, amikor kislánya megszületik. A férjével, és a húgával egy kis lokált vezetett Starnbergben. 1976-ban, válása után egy a München külvárosában lévő „Mutti Brau” nevű művészklubban ismerkedett meg színészekkel és a Roncalli cirkusz művészeivel. 1977-1981 között dolgozott egy Kabaréban, de kisebb színházi szerepeket is játszott. Mivel jó híre volt, mint sokoldalú művésznek, igazgatója Percy Adlon segített 1983-ban megszerezni első filmszerepét a „Schaukel” /Hinta/ c. filmben. Újra és újra hitelesen alakított olyan női szerepeket, akik senkinek sem tetszenek. Egyebek között legjobb, legismertebb filmjei közé tartozik a Sugar Baby (1984), Out of Rosenheim (1987), Rosalie Goes Shopping (1989) (Ezek rendezője Percy Adlon volt.) Der Rosenkrieg (1989) és az Asterix és Obelix Caesar ellen (1998). Franciaországban Michel Piccoli volt a partnere a Márta és én c. filmben, melyben egy háziasszonyt játszott, a Lelenc c. filmben ő volt a kis Rémi nevelőanyja. 1996-ban John Malakovich, Gottfried John és Simon McBurney partnere volt az Ördög /Der Unhold/ c. filmben, a Cafe Meineid-ben is vendégszerepelt. Tv sorozatok kedvelt szereplője is / pl. a 3 részes Marga angyal, vagy a Charlotte és a férfiak c./ 

További filmszerepeiről és kitüntetéseiről itt olvashatsz még: http://de.wikipedia.org/wiki/Marianne_S%C3%A4gebrecht

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése