2018. március 10., szombat

Gondolatok a kávéról




Csak egyszer kell valamit megnéznem, ami kicsit is érdekel, aztán rengetegszer előfordul, hogy a „kis megnézés” után nincs megállás. Természetesen ma is így jártam, „Civertan”-tól kaptam egy jó nagy adag, nézegetni-való régi plakátgyűjteményt.
Ebből a sorozatból kiemeltem egy képet, s ezen a „vonalon” indultam a messzi múltba…
Még sosem jutott eszembe, hogy keresgéljek régi plakátok, reklámok között, de ez a most kapott szenzációs gyűjtemény, ill. annak ez a darabja késztetett kutatásra:



Egész kicsi gyerekkorom óta ismerem a „pótkávé” fogalmát, a cikória kávét meg az árpa kávét, kedvelem is, a mai napig fogyasztója vagyok az Inka kávénak, mely az árpa, a rozs, a cikória és a cukorrépa természetes kivonata.
A hajdanvolt  gyerekkoromat idézte fel ez a kép, s kezdtem a neten rákeresni hasonló reklámokra. Hát találtam bőségesen. Gondoltam, összegyűjtve megmutatom, hátha másban is felbukkannak emlékek arról a bizonyos „régvoltszépvolt” időről, amikor a pótkávénak is tudtunk örülni, talán jobban, mint egy mai emberke, az „úri-kávézóban” a méregdrágán árult nemtudommilyen csoda-kávénak. Én ugyan még nem jártam ebben a kávézóban, de nem akarom elhinni, hogy a 750.- Ft-os, két hörpintésnyi kávé sokkal jobban ízlene, mint az, amit évek óta iszom.









A kávé kapcsán jutott eszembe:
„A kávé legyen forró, mint a pokol; fekete, mint az ördög; tiszta, mint az angyal; édes, mint a szerelem.” (Talleyrand-Périgord)

És aki olyan öreg, mint én, és ráadásul Pécsett élte le az életét, remélem, azonnal fogja tudni, hogy hol is volt olvasható anno ez a mondás. (Ó Istenkém, hányszor, de hányszor olvastam….boldog ifjú koromban…)
(Vajon @x-en kívül tudja-e valaki a választ kérdésemre ?)

Nos, itt:

(Tudom, hogy pocsék képek, de sajnos már sehol se lehet fellelni jobb fotót róluk...)
 

Utóirat: az alábbi címen
az „Irka-firkák/Táblák” feliratra kattintva még számtalan csodajó plakát-fotó látható…..




 

2 megjegyzés:

  1. A régi plakátok/hirdetések sokkal jobban szóltak az emberhez. Kedvesnek, vidámnak, viccesnek látom.
    Manapság már csak kiretusált/megszerkesztett tökéletes (?) nőkkel, férfiakkal lehet reklámozni bármit is.
    Egyébként engem a reklámok nem tudnak meghatni, nem tudnak elcsábítani, maradok mindig a jól beváltnál, a megszokottnál.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Teljesen egyetértek veled, a mai reklámok idegesítőek, és túl-idealizáltak.Szörnyen zavar, hogy a tv adásokat is megszakítják, kevés olyan csatorna van, ahol nincs reklám.
      Én sokszor voltam már úgy, hogy a reklámot látva azt mondtam magamban: Hát juszt se !!! :-)

      Törlés