2019. január 5., szombat

Ma két vers


Kóborlásaim közepette találtam nekem tetsző verseket. Bár tudom, nem olvassa mindenki szívesen őket. Kettőt mégis betettem ide, a másik kettővel majd egy későbbi alkalommal próbálkozom....


Turi Tímea: Körútzár


Íme az ország két részre szakad,
a korán kiáltókra és a későn kapcsolókra,
a nemtudtoktisemmitre és a mindentudókra,
a félelemkeltőkre és a rettegőkre.

Íme, az ország két részre szakad,
a játszótérre és a harcmezőre,
az áldozatokra és a bűnbakokra,
a nincstelenekre és az elfordulókra.

Íme, az ország megrepedt középen,
roppan és elsüllyed, lelet lesz jövőre,
két részre szakad, ha túl akarsz élni,
húzódj az egyikbe, ne maradj középen.

Most minden közvetlen, most minden jelentés,
az ország szétszakad, tükör szeli ketté:
két partja két tábor, kettő részre szakad,
a félelemre és a félelemre.


Az igazság ezzel szemben


Mostanában néha megkérdezik, hogy voltaképpen ki is vagyok.
A barátok elmaradnak, vagy nem is ismernek rám. Feleljek!
Mintha az, hogy az ember megmutassa önmagát, magától értetődő jó
és erkölcsileg helyes döntés volna. Micsoda önhittség!
Mintha volna valaki, akit megmutatnunk közérdek és érdekesség,
mintha lenne mihez képest őszintének lenni és hazugnak.
Akik naplót vezetnek, ők hibáznak a legtöbbet.
Akik nem vezetnek, a leginkább ők csalódnak.
Hiszen tévedés azt gondolni, hogy van egy szöveg,
egy ismeretlen, de felfedezhető, amelyhez minden hozzámérhető.
Az igazság ezzel szemben az, hogy én az vagyok, aki este tízkor kinéz az ablakon.
Odakint váratlan vihar, az eső súlyos függönye,
morajló dörgés, és a lámpa fénye csak úgy imbolyog
a lombok súlyos rengésén keresztül.
Villámlik.
És én voltaképpen az vagyok, aki tudja, hogy mindez gyönyörű.




Egyébként: ma reggelre leesett a beígért hó....
 
 


14 megjegyzés:

  1. de szép ez a fotó! annyira a szememnek tetsző...

    Esik ám itt is! szép fehér már minden, hideg is van, megmarad egy pár napig. Addig szeretem, míg pihe-puha minden, akkor olyan szép :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már kétszer körbelapátoltam/söpörtem a házat. És még esik, esik, esik..... Ilyenkor mindig mondom, a legnagyobb kitolás az élettől ha "sarokházad" van. Mert az bizony két utcafronti járdát is jelent...Mindig fogadkozom, hogy lemérem, de még sose jutottam el addig...

      Törlés
  2. jólestek Timi verseit itt is látni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmmmm....
      Vannak ám "titkos olvasóid" :-)
      Is.

      Törlés
    2. Egyszer régen mintha felfedte volna kilétét :)

      Törlés
    3. Meglehet...sőt, az is, hogy kommenteltem a blogodba. Mivel nem vagyok FB tag, én a blogok világában szörfölök - gyakran örömmel, néha szomorúan...

      Törlés
  3. Az első különösen találó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Annak màr külön legendas története van!

      Törlés
    2. Nem véletlen, hogy most került ide !!!!
      A véletlen az, hogy most találtam.
      De - szerintem - nincsenek véletlenek.

      Törlés
    3. Sajnos az aktualitása nem veszett el (sőt) :(

      Törlés
    4. Egy mondat - talán - hiányzik a vers végéről: meddig marad ez így, miféle áradásnak kell jönnie hogy összemosódjon a két part, sziklafallá keményedve és ellenállni tudjon a mocsok-árnak ?

      Törlés
    5. szerintem úgy jó - a vers szempontjából - ahol vége van, dermesztően elgondolkodtató a két félelem!és épp a kibillenés lehetetlensége... (sajna, de igy "igaz")

      Törlés
    6. Szomorú. Nekem már mindegy, de a fiataloknak ?

      Törlés