2019. január 7., hétfő

Hó a hegyekben



Zauchensee 2019.jan.5.

Nézem a (német) híradókat, s cseppet sem irigykedem, sőt, nagyon nem szeretném most sízőként a hegyekbe szorulva várni az idő javulását. Az ötös skálán négyes fokozatú lavinariasztás van érvényben Vorarlbergben, Stájerországban, Tirolban és az alsó-ausztriai hegyekben is.
Az alábbi linken a legmagasabb hó-vastagság ugyan 390 cm, de a reggeli meteorológiai jelentésben valahol 5 m-es havat is jeleztek…..  https://sielok.hu/hojelentes/ausztria/ Sokan bent-rekedtek a turista-házakban – helikopterrel látják el őket. A közlekedés kínszenvedés.

Nos, valahogy akkor már inkább ez a kissé latyakos hó legyen, ami itt nálunk maradt a tegnapi havazás után.
Mert szép, szép a havas táj….de benne lenni…hát én nem igazán szeretnék.

Kénytelen vagyok lírni, már oly régen bosszant - bár tudom, hogy semmi értelme ezt szóvá tenni, hiszen senki nem olvassa a blogomat, aki az ügyben bármit tudna tenni.... 
Nem vagyok ám én normális.... Vegyétek úgy, hogy ezek "költői kérdések"....
1. Miért engedik az ilyen megvadult időben a síelőket a pályára ? Igaz - még csak ketten haltak meg tegnap. De MIÉRT nincsenek lezárva a pályák - hiszen ez a sport "normális" téli időben is helyenként veszélyes...
2. Miért KELL a tv riportereknek a legvadabb hóviharban, szakadó esőben sapka nélkül leadni a pár perces riportot ??? Engem ez annyira felingerel, hogy sokszor elkapcsolom emiatt az adást...



6 megjegyzés:

  1. Szerencsére a határon vagyunk, mármint a hóhatáron. Esett nálunk is rendületlenül, meg szakadt, meg csúszik, de nem olyan vészes, mint sok helyütt a közelünkben.

    1. pénz
    2. hatás(fokozás)

    VálaszTörlés
  2. Most néztem az esti híradó friss képeit - hát...valahogy nem vágyom annyira az Alpokba - mint ahogy az nyáron szoktam érezni...
    A két válasszal valószínű igazad van.....

    VálaszTörlés
  3. Ideért, nem kímél meg bennünket sem... mi most (még) élvezzük... hólapátolás (oly rég volt benne részem), de nincsenek jó kilátások. :-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Láttam a reggeli tv híradót... nem irigylem sem az ott élőket, sem azokat akiknek most ott van "munkájuk" és az állatokat sem. Gondolom láttad a hó-fogta zergét....
      https://www.youtube.com/watch?v=8sk6528fDSk

      Törlés
    2. Igen, többször is megnéztem a videót. :-)

      Törlés
    3. Én csak azon csodálkoztam, hogy amikor már félig kilátszott, hirtelen felugrott, s mint akinek semmi baja - elment. Jó - nem rohant, de a saját négy kis patáján elgaloppozott....
      Biztos nem tudjuk, mit kell ezeknek az állatoknak ilyen zord időben kibírni, átélni. (Épp tegnap láttam egy magára hagyott kicsi fókát, ill. a halált. És a természetvédők nem szedték fel, vitték "menhelyre" - mert azt mondták, ez az élet rendje.... ??? Ezen mélyen elgondolkodtam.....)

      Törlés