2019. december 6., péntek

Téli madáretetés

Aki madarakat etet, vagy segíti télen az életüket, azok figyelmébe ajánlom ennek a cikknek az alapos áttanulmányozását.
http://www.mme.hu/teli_madaretetes
(Csak zárójelben: nem tudom pl. a barátnőmet meggyőzni, hogy nyáron NEM KELL etetni... akkor másképp kellene segíteni.... De hátha ide téved valaki, aki ötletek tud meríteni a cikkből. Én pl. a fészekrakás-segítéshez olvastam jó tippeket...)

Ezek az én téli - magos - madáretetőim:  






Ha nagy hó esne, akkor van más, kiegészítő megoldás is:

(2014-es fotó)
A házamat teljesen körbe-futó vadszőlő már második éve egyetlen szem termést nem hoz, ami bizony a feketerigóknak komoly hiányt jelent. Régen nem volt ritka az ilyen kép:


Most teljesen mag-nélküliek az ágak:


Még kifejlődés előtt elszáradtak, vagy....

...éretlenül lepotyogtak a magok.

Nos, etessetek ! Legalábbis az, akinek erre egy kevés kis lehetősége van. Bár azt hiszem kis lehetősége mindenkinek lenne....



8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis madáretetőd van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A ládára gondolsz ? Az csak kényszermegoldás, de nagy hóban mást nem nagyon tudnék kitenni. A "csöves etetőket" vettem, nem én csináltam - de praktikusak.

      Törlés
  2. Én etetem őket sok-sok éve 😊 általában fekete napraforgó, köles, cinkegolyó

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam legjobban a cinkegolyó fogy, habár látom nem cinkék, verebek járnak rá.

      Törlés
  3. Szerencsés vagyok, mert bár a 3. emeleten lakom, az ablakpárkányomon tudom etetni a madarakat. Van egy rögzített peremes tálca, a magkeveréknek és van egy tálka, amibe vizet teszek ki.
    A madarak a ház előtti hársfa, az ablaktól karnyújtásnyira lévő ágain tanyáznak. Amúgy ide tudom tenni a A cinkegolyókat.
    A macskám legnagyobb örömére nagyon sok madár jár az "étterembe". Érdekes, hogy nem izgatja őket, hogy látják a cicet az üvegen keresztül. A cinkéket és a verebeket, valamint a gerléket megismerem, a többieket próbálom beazonosítani.
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én vízzel nem próbálkoztam, mert a nagy hidegben befagy. De elgondolkodtam, hogy akkor vajon mégis hol isznak a madarak ? Lehet, idén teszek kísérletet víz kirakásra is....Az én cicáim többnyire bent heverésznek, bár a madáretetők magasan vannak, el nem érnék őket. Ha meg leesik a hó, akkor ki se mennek, ha nem nagyon muszáj...

      Törlés
  4. Nekem van kint víz, a kutyáéval egy időben forró vízzel olvasztom napi 2x. Idén lent etetek a gyümölcsösben, rengeteg a cinke, szén-, kék- és barátcinege. Bár utóbbi kettő egy-egy példány, csucskák. Amiket látok. Verebek a lentit nem fedezték még fel. Rigók, harkályék inkább fent járnak a kertben, s a diófán. S még vadszőlő is volt a kerítésen.már jól lefogyott.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Majd töröm a fejemet az itatás témán.... Pár nappal ezelőtt írtam, nálam a falra futó vadszőlőn egy szem termés se volt...Igaz a "vad" vadszőlőn volt egy kevés, de már az is elfogyott.

      Törlés