2010. június 20., vasárnap

Képes kis beszámoló

Már nem kellett keresnem a Pécsi Infopontot a Széchenyi téren, ahol most Jegenyés Diána szobrai láthatók. Ez csak egy termecske, ahová sok mindent nem lehet bezsúfolni, ezért az alkotások csak hatan vannak. Az én kedvencem a „Tavasz” lett, a két aranyos kis csírájával. Még ezeket láttam:




Jegenyés Diána pécsi szobrászművész, Rétfalvi Sándor szobrászművész tanítványa volt a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán 1997-től 2002-ig. 2004-ben diplomázott a PTE MK-án vizuális nevelőtanárként. Számos egyéni és csoportos kiállításon vett részt itthon és külföldön is. Tagja a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének és a Pécs-Baranya Művészeinek Társaságának. Alkotó tevékenysége mellett jelenleg díszítő-szobrászatot tanít a Kaposvári Zichy Mihály Iparművészeti Szakközépiskolában, korábban a Kaposvári Egyetem Művészeti Főiskolai Karán tanított szobrászatot. (ilovepecs.hu)
http://jegenyes-moker.mindenkilapja.hu/#/gallery/19785023/renderimages/17203410/diana

Az alábbi képeken a Széchenyi térig vezető utamat dokumentáltam:



Varázskert - lehet, hogy este hangulatosabb, nappal elég ronda. Bármilyen hihetetlen, itt már pár napja előadások vannak…     Búzatéri bicajtárolók – jópofák, ötletesek


A Keleti kapu – sose fog megépülni. A török időkben állítom előbb felhúzták volna.



„Pocsolyás-csorgó” a Széchenyi téren, ami az építők szaktudását dicséri, viszont nyáron lehet lábat mosni is benne...

11 megjegyzés:

  1. Lehet, hogy jobb lenne azt a sorrendet tartanom, amit alkalmaztál,bocs'!- igyekeznem kell (idő)- és kezdem onnan (hátulról) - amikre jobban emlékszem. (?)
    Természetesen én nem a "mundér becsületét védem!" - csak azt írom, amiket tudtam ezekről a dolgokról.
    "Pocsolyás csorgó" : szerintem (pontosítandó!) az lenne a "kaszkádos szökőkút!" (?) -[elég hülyén hangzik ?- ha maga a kaszkád = lépcsőzetes szökőkút,-de nem vitassam)- ha jól értem a cikkeket ?- abban lesznek a "zengő kövek?" - valami ilyesmi : Zengő kövek (?)
    ******************************
    Kezdetnek ennyit,- ( hátha be sem megy...)

    VálaszTörlés
  2. [2.] Jut eszembe (...) mikor kezdődött a "bróker-ügy?" - kb. 2003-ban ?- (Kulcsár Attila)- majd első ítélet 2008-ban...és most minden kezdődik elölről !...
    Keleti kapu :
    Király utcai munkálatok Bocs', de a törököknek bizonyára nem kellett előzőleg régészkedni...aztán közműveket "kiváltani" - és ilyesmik! (miközben a "lakosság" mx. lóval járt ?- és nem dühöngtek,hogy még autózni is akarnának!- stb.)- Sajnos az van,- amit mutattál/láttál és írtak! Valahogy ennél többet én sem tudok. (Reménykedem ?- a felelősöket nem csukják börtönbe... hallom 2 régebbi börtönt is meg kell nyitni...)
    *********************************

    VálaszTörlés
  3. [3.] Kimaradt a [2.]-nél : aki még többet akarna megtudni a Király utcai "kínlódásról" ott vannak a cikk mellett (kapcsolódó - régebbiek)
    ********************************
    Nem pécsi olvasóknak (vagy aki nem tudná) Varázskert 2010
    Mintha - pár éve (?) láttam volna azt a tornyot a Jókai téren... (talán a mostani helyén "szerencsésebb") ?- nem akarnám "minősíteni!" - adataim sincsenek, hogy mennyien mennek oda ?- stb. (úgy tudom ingyenes)
    *******************************

    VálaszTörlés
  4. [4.] (Lehet, hogy szokni kellene az újat ?- a (volt) Búza tér az jelenleg nem Vasarely-tér ?...) "Vágyam", hogy egyszer már lássak olyasmit, hogy egy kerékpár (is) ki van oda kötve/támasztva !- stb. Na, de engem "nem zavar"... és kuss !- ( ha a pécsi kerékpáros adatok igazolják ?- akkor bizonyára kellenek ! legyen igazam...) - nem akarnék én "belemenni" egy újabb "darázsfészek-témába",- mint pl. a "Múzeumok éjszakája" - téma... mert azt is többféleképp' minősítik!
    (Na, ha már megemlítettem,- pár perce (!) elkedvetlenített amiket előzetesen hallottam/láttam/olvastam róla. Igaz, elsősorban bp.-i hírek,- a pécsiekről meg majd bizonyára ma...) Hogy ne "csigázzam" a kedélyeket : ... (csak-csak 1500 és 800 volt a "beugró"...(Pécs) és tán' kissé demagóg szövege volt az újságírónak (Pécs) - nincs a neten. )

    VálaszTörlés
  5. (5.) Kénytelen vagyok pontosítani : azt akartam írni, hogy pár percre (percig) szokott felingerelni a "csúsztatás", a hülye (demagóg) szöveg - csak.
    Olvastam ? tavaly (2009) 4 ezren vettek részt - (idén bizonyára többen) - (lehet, eljárt felettem az idő... (OK!- eljárt)- de régebben sem értettem meg, hogy miért kellene "éjjel" múzeumba járni... (?) - OK!- 17 órakor kezdődött... de akkor is !
    Mellesleg :
    Múzeumok éjszakája - délután
    Mielőtt beírná bárki is, hogy nekem semmi nem jó...( nem igaz)-
    "tetszik" a terv : lenne (közeljövőben) több (havonta ?) "garantált túra-k"( "tematikus belvárosi idegenvezetések" ) - de erről már nem maradt időm írni. :-)
    ******************************

    VálaszTörlés
  6. Bár szombati a cikk, (csak később már nehéz megtalálni) volt ez is :
    Sétatéri eseményekről
    Na,- ennyi. (dolgaim akadtak...)

    VálaszTörlés
  7. A zengő kövek (= "végbélkúpok" a helyi elnevezése !) az nem ott lent lesz a két-végén-csorgó-elöl lábmosó kutnál, a volt megyeitanács előtt, hanem az fönt lesz a Nagy Lajos előtt (hadd fütyüljön a szél a fülükbe !) azt hívják hivatalosan kaszkádnak.

    VálaszTörlés
  8. Magam is "sejtettem"... (mert a "párnafelhők" helyére tervezték, az meg a felső végén lett volna a térnek.)- Na, de "megzavart" a kaszkád ... (az az alsó szökőkút is lépcsőzetes...) - Na, lényegtelen.
    (Most,hogy délelőtt óta ilyen az idő )
    Esik az eső
    Könyvtár : elmaradt... még,jó,hogy "adtad2 a könyvet ! :-)

    VálaszTörlés
  9. Esik az eső
    Mivel sportról (itt) nem nagyon "esik szó"... ezt küldöm a focit kedvelőknek !
    Anyósbosszantó (?)

    VálaszTörlés
  10. Az utolsó képedhez + jó víztükör fotókat készíteni!

    VálaszTörlés
  11. Sajnálnám, ha a későbbiekben ez is "elveszne"
    Varázskert produkció
    (Fogalmam nincs, bírnám-e ha ott laknék ?...)

    VálaszTörlés