2010. június 2., szerda

Pellérdi eper (Már a kofák is hazudnak…)

Még ezt a sztorit is megírom ma, mert hátha holnapra elpárolog a mérgem… :- )
Esik, nem esik, szerda van, muszáj piacra menni. S nem csak a tejemért mentem, teljesen ki voltam fogyva zöldségekből, kellet egy kis ezmegaz.
Jó piac volt ma, gyönyörű salátát kaptam 100-ért, retket és zöldhagymát ugyancsak 100-ért,
volt kicsit hibás karfiol 160-ért, és bűnöztem egyet, vettem egy doboz házi töpörtyűs zsírt (fél kg.) 250-ért…(Jó az a zöldhagymához, retekhez…le van ejtve a koleszterin…különben is pompás volt a labor-eredményem…)
Kép: http://piszurka.freeblog.hu/files/eper.jpeg

A múlt héten is nézegettem az epret, hogy dzsemnek-való-áron van-e – ám eddig nem volt szerencsém, ugyanis 600-900 Ft-ért nem vettem befőzni valót.
Már  múltkor is feltűnt, de ma is, rengeteg szép/ép eper volt a piacon. Szinte mindenhol az van rá kiírva: „Pellérdi eper”…
Ma aztán elmentem gombáért is a gombás haveromhoz, és mondom neki:
- Te, mi van Pellérden, mindenki eprésznek állt ?
Jót nevetett…
- Pellérden ? Nincs ott 5 tő eper összesen. Amit itt annak hirdetnek, az mind olasz. Onnan hozzák, de mivel tudják, hogy a vásárlók a hazait előnyben részesítik, hát lelkifurdalás nélkül lehazudják a csillagos eget is.
Ez szép ugyan, de se szaga, se íze. Nehogy ilyent vegyél !

Még hogy pellérdi eper….

Anyátokat….

P.s. A külső soron végül találtam egy "mamát" két kosár nem túl szép, nem túl nagy, kissé sáros eperrel. 400-at kért érte. Hát abból lett a dzsem.
Remélem ez nem olasz...vagy ha igen, a mama Oszkárt érdemel...

6 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. "Időszerű téma !" - én is épp' szerda(06/02) reggel hallgattam végig a Kovácstelep (7634) környéki kiskert tulajdonosok panaszait,- eper ügyben is.)
    A témához : (van egy magyar rendelet vagy mi) a származás/eredet feltüntetésről,- ill. mi a "magyar árú" - ( pár napja ment a tv-ben) - sajnos "magyar árúnak" "tekintendő" az is, ami (külföldi ugyan) de itthoni a "kiszerelése!" - Mondta a "szakember" : szinte semmi olyan nincs, ami 100%-ig magyar árú lenne,- de ne bonyolítsam.
    Tipp: (piaci árusoknak) azt kell ráírni, hogy : "pellérdi kiszerelésű" eper ! :-) :-) -és akkor "minden rendben is van!" :-) :-)
    ********************************
    Vásárlói jog(ok) : szállítólevelet elkérni... permetezési naplót (!) elkérni... majd ...futva távozni a piacról!
    *********************************
    Aki nem látta volna (szerdai tv.) elkezdték "nézegetni" a gyümölcskárokat! (+zöldség, stb.) A cseresznye már penészes és megrepedezett+ víz ízű...) - szilva,kajszi már hullik,- permetezni nem tudnak... stb. na, ennyit ! A többit ki-ki képzelje hozzá! [ Elhangzott : a "külföldi" gyümölcsöt kb. 20-30%-al olcsóbban megkapják a "nagyok"- mint a magyart - stb. ]-
    Ki ne feledjem : két "zöldséges ismerősöm" is van... ( az anno szeged környéki... ill. a "külföldi" útjaikról ezt-azt tudok...) - egyebekről szót sem ! - mert van az a "nagybani piac" (?) vagy mi,- (Kertváros végében) - és ott igen jó a pacal... ne má' el kelljen mennem...terepszemlére ! :-) :-)

    VálaszTörlés
  3. Kimaradt : Bizony,bizony .... KÓFIC az aki KOFÁSKODIK!-és ilyesmiket mond. ( piaci árus - stb.és főleg nő!) - stb. :-) :-)- érteni ezt a kofákra ! -
    [Ki ne feledjem: (láttam) a kötsei (?) találkozóra vitt epret ! (tv.) - valahogy annak semmi baja nem volt.... :-)
    **********************************
    [ Fúj! "savanyú a szőlő" ellenzékben/kisebbségben ... ? ]

    VálaszTörlés
  4. Bocs'- én a METRO újságokat péntek estefelé szoktam megkapni,- utólag- Bp.-ről... stb.)-általában ezért nem is idézgetek belőlük,- utólag elég felesleges ?- na, de legyen ez a kivétel :
    "Kofáskodás" (?)
    nem, nem...én nem mondom, hogy "Anyád"... ill. nem jövök Ancsel É. "Hogyan kell harangot önteni"-írásával sem... ( hát... én is sírok!)

    VálaszTörlés
  5. Ez jó volt!Minden ami a csövön kifért!:-))))

    VálaszTörlés