2011. augusztus 12., péntek

Itt jártam: Zengővárkony 1. A szalmakincstár




Túlságosan későn kezdek neki ennek a beszámolónak, így hát a csütörtöki délutánt „felszabdaltam” és ma csak a szalmakincstárról mutatok képeket, mert egyszerűen nem maradt időm a rengeteg egyéb fotó feldolgozására…
Nagyon kellemes kiránduló-délutánunk volt, holnap majd megmutatom a tojásmúzeumot és talán a  tájházat is.
Aki Pécsett jár, igazán nem távolság a várostól kb. 20 km-re lévő kis település, nagyon ajánlom meglátogatását. A múzeumok honlapjain azonban célszerű a látogatás előtt érdeklődni a nyitvatartások felől.
És tényleg, itt minden szalmából készült !
























A szalmakincstárról csak annyit, hogy miként a neve is mutatja, itt minden (a legelképesztőbb dolgok is) szalmából készültek, rendkívül ügyes és türelmes kezek segítségével. A különleges kikészítési és fonás-technikák tették lehetővé, hogy a megszámlálhatatlan kiállítási tárgy létrejöjjön. Nincs mindenről kép, érdemes tehát megnézni személyesen is !

A képek minőségéért – szokás szerint elnézést. Belső térben nem vagyok képes jó képeket készíteni. Sajnálom.






2 megjegyzés:

  1. Mennyi ötletes szép dolgot lehet
    szalmából készíteni.
    Minden elismerésem a népművészetnek,
    az emberi találékonyságnak, és a
    kézügyességnek.
    A fűzből készült dolgok is szépek,
    de azok főként használati tárgyak.
    Ott is vannak mesterien remekek.
    Nekem is volt virágtartóm, kerti fotelok,asztalka aranyfűzből.
    Köszönet a képekért.

    VálaszTörlés
  2. Nem tudom,lesz-e a témának folytatása ?- megjegyzem egy alkalommal jártam Zengővárkonyban én is (?) - március 15-én (?) - napos,de hűvös időben ?- és emlékszem, hogy van a "tojásmúzeum" is. Az is igaz, mindkettőnek csak az udvarán jártam, bent nem.
    Na, ennyit !
    Kellően kedvetlen vagyok, a mosógépszerelő teljesen megfeledkezett az ígéretéről... ( hogy 10-től várjam...) és majd csak hétfőn jön. (...) Úgy legyen.

    VálaszTörlés