2011. augusztus 9., kedd

Kirándulás a kertbe


Talán szerencsésebb lett volna, ha hétfő helyett a keddet választjuk a kis kirándulásunk időpontjának, mert rémséges forró nap volt a hétfői…Márpedig mi erre a napra kaptunk – öten – meghívást egy hatodik osztálytárs szőlőjébe, egy kis pincepörköltre.

Barátságos kis pergola-szerűség áll a csodálatosan rendezett és ápolt kertben (Nem találtunk ennél megfelelőbb szót a kerti építményre.)



Megérkezésünk után kicsit pihegtünk, megkóstoltuk a házigazda első borát, (kicsit később a másodikat és a harmadikat is) aztán bejártuk a birodalmat. Mivel a képek közzétételéhez nem kértem engedélyt, a sétában résztvevők helyett, inkább a kerti főszereplőket mutatom be.
Nem véletlen a csodaszép hihetetlen mennyiségű termés, hiszen egy kertész-borász házaspárnak milyen is lehetne a kertje ? Csakis gyönyörű ! (A szőlőt elfelejtettem lefotózni….)



A barackfák rogyadoznak a bőséges termés alatt, egy ág le is törött...


A szilvák óriás méretűre nőnek...


Ha ennyi lerázott alma van a fa alatt, elképzelhetitek, mi van a fán...


A nap (szerintem) legjobb képe egy növekedőben lévő sütőtökről

A kertben persze virágok is vannak...

Ez meg a madarak gyümölcsevő oszlopa. A résbe ügyesen beillesztik a gyümölcsöt - jelen esetben szilvát - és onnan kicsipkedik, a mag meg lepotyog a földre... Ügyes... 



Az ebéd is nagyon finomra sikeredett, természetesen pincepörköltet ettünk, finom „bedobálós” uborkával. (Aki nem ismerné: nyár elején elkészítik a savanyító levet, majd ebbe bedobálják a folyamatosan egymás után érő mindenfélét: uborkát, paprikát, kishagymát, zöld paradicsomot.)
A desszertet, a blogban már említett tejszínes-meggyes-piskótás,  Muki névre hallgató csodaságot én készítettem. Gyümölcs pedig annyi volt, mintha a piacon jártunk volna – aminek zömét persze megenni nem tudván – haza „kellett” hoznunk.

A hőséget leszámítva nagyon jó volt minden !

Ezúton is köszönet a kedves vendéglátásért.... ♥♥♥




6 megjegyzés:

  1. Max. egyetértek... (ill. beleéltem magam a storyba...) - én is jártam (vittek) szép helyre... de elő sem vettem a fényképezőgépemet. ( ha mások sem - a társaságban) - OK!
    Kb. itt jártam :
    Szigliget
    (Ehhez csak annyit, a "pécsiek" elsősorban a Balaton D-i partján a "járatosabbak" - kb. Fonyódtól - B.Máriáig (?) - de attól még az É-i old. is szép lehet...)
    Ennyit - most.

    VálaszTörlés
  2. Természetesen senkit nem akarnék a témától "eltéríteni"... az elmúlt napokban itt jártam (vittek...)
    Hévízről
    Hát... "ezt-azt" tudnék én is "mesélni",- (aki mostanság nem járt volna arra) - Bár... ha nekiindulok... nem nagyon szoktam blokkot/számlát nézegetni... pár dolog ára még engem is meglepett... de ne minősítsem!- ( mert elég régóta tudom, csak-csak "eljárt felettünk" az idő ! (?) - )

    VálaszTörlés
  3. Ez a madáretető fa ismeretlen volt számomra! Kíváncsi lennék a madarak fedezték fel és választották ki maguknak vagy a gazdáék csalogatták oda a farésbe elhelyezett gyümölccsel.
    Nyílván a második a válasz, gratulálok hozzá!

    VálaszTörlés
  4. Kyba, tévedsz ! Ezt a hasadt faoszlopot a madarak (elsősorban mátyásmadár és rigók) fedezték fel, kezdték használni !
    Az én hajdani kertemben egy ilyen hasadt kerítésoszlopba ősszel diót, mogyorót dugdosott "valaki" - igaz, elfelejtette kiszedni tavasszal :-)

    VálaszTörlés
  5. A kert vonzóan szép.
    Mifelénk a kerti pavilont
    szaletlinak hívják. Mindegy minek
    nevezzük,roppant jó, tetszetős,és
    hasznos alkalmatosság.

    VálaszTörlés
  6. Madáretetőhöz :
    Bár a magasságát nehéz megállapítani a képről,- ill. nem tudom, télen mennyi macska ólálkodhat a kertben ?- Sajnos a nekem eléggé magasan lévő madáretetőm körül nem egyszer macskák lapulnak és "keltenek pánikot!" - télen.

    VálaszTörlés