2018. július 7., szombat

A helyzet reménytelen



Könnyen lehet, hogy a leírt 4000-nél is több bejegyzésemben, az elmúlt 11 év alatt már írtam erről, bosszankodtam ezen, de nem baj – hogy kieresszem a gőzt, nekem írnom kell.

Nem mintha nem tudtam volna, hogy „figyel a Nagy Testvér” – és bizonyos szinten a kíváncsiságot akár még meg is értem, ha pl. valaki okot ad rá, hogy figyeljék. 
Igen, csakhogy ezzel a mondattal öngólt rúgtam ám !

Mert mi lehet ok ? Szerintem valami „rossz” (értsd bűncselekmény, vagy merénylet elkövetése, annak előkészítés) – ám akik ilyesmit terveznek azok elég rafináltak ahhoz, hogy elrejtsék dolgaikat.
Tehát aki figyel, mindenkit figyel - engem is.

A magamfajta bolondöregasszony, nyugodt lélekkel beírja a keresőbe, hogy páraelszívó, vagy  talpbetét – és akkor elindul az őrület. Pedig nekem azt hiszem, elég jó védelmi rendszer van a gépemre telepítve, mégis mindenhol páraelszívós, meg/vagy talpbetétes reklámok jönnek elő. És ettől „falnak tudnék menni”.

És semmiféle netes  szakember ne jöjjön azzal, hogy kvázi segíteni akarnak, hogy legyen választási lehetőségem, mert ugye hátha nem néztem meg mind a 3.860.000 páraelszívós témát…

Épp tegnap láttam a tv-ben egy olyan riportot, amiben a mobilinternetes mobiltelefonok  használatára, vagy inkább nem használatára hívják fel a figyelmet. Mert kikémlelik a gondolataidat is. Hogy merre jársz… Hogy mit eszel szívesen, ki a kedvenc íród és sorolhatnám…
És hogy reklámokkal bombáznak, az még a jobbik eset, mert ennél sokkal durvább dolgok is történhetnek, ha valaki nem elég óvatos.

Hát utálom ezt a világot. Sok mindenért – pl. azért is, hogy ha van valami „jó” (és mindegy, hogy ez micsoda) akkor azonnal kell, hogy legyen valami, ami a témában rossz/veszélyes lesz. Miért vannak ilyen emberek, akik a jót folyton tönkreteszik ? Persze nyilván a hasznuk hajtja őket – sejtem én….
Teljesen reménytelenek látom a helyzetet, pozitív változás – szerintem – nem várható.

 
„Azt hiszem, megtaláltam az állatok és a civilizált ember közötti hiányzó láncszemet. Mi vagyunk az.”  Konrad Lorenz

A helyzet reménytelen....

8 megjegyzés:

  1. Én már nem is csodálkozok a világon semmin. Megszoktam, ha keresek valamit a neten, utána hetekig látom az ajánlatokat. Azt is tudom, hogy nyomon követnek, mert használom a google térképet, szeretem látni hol járunk, ha utazunk valamerre...szóval, együtt kell élnünk vele. Ez alól csak az mentesül, akinek nincs se számítógépe, se okostelefonja.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én csak azt nem értem, hogy aki szeretne modern eszközöket használni, azt miért "figyelik" ilyen intenzíven ? Persze dehogynem értem... Minden mögött a pénz bújik meg, hiszen az egész világ erről szól. Valahogy nem nagyon sajnálom, hogy elfele megyek belőle....

      Törlés
  2. Én is alaposan meggondolom, mit honnét keresek. Sőt egyre gyakrabban írok töltőtollal a papír alapú naplómba. Azt majd tényleg csak az utókor fogja elolvasni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Komolyan mondom, nekem is eszembe jutott, hogy tán érdemes lenne naplót írni - de aztán feltettem a kérdést magamnak: mégis kinek írnám ? Így, itt legalább páran elolvassák, amit gondolok, néha még írnak is pár sort. Ha csak a füzetembe jegyzetelnék még ezt a vékony kis szálat is elszakítanám....

      Törlés
  3. Teljesen egyetértek a leírt gondolatokkal, és változtatni sajnos nem tudunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem írhatom - sajnos - hogy majd minden jobb lesz, és pozitív változások jönnek. Gyanítom, Huxley és Orwell szép új világa vár rátok, fiatalokra. Azt hiszem nem is nagyon szeretnék most 30 éves lenni.

      Törlés
  4. Ez bizony már egy visszafordíthatatlan folyamat, már csak együtt kell (?) úszni, hogy el ne merüljünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedvenc mondásom, valami nagyon elromlott bennünk, emberekben. (Vagy már eleve sem volt jó ???) Újra kellene kezdeni Ádámtól-Évától.

      Törlés