2011. január 6., csütörtök

Nem jött össze ...2. (Híres vonatok)

Elmerengtem este ezen a tegnapi repülős történeten, s azon gondolkodtam elalvás előtt, hogy mi is kerülhetne még fel az „Ebben az életben nem jött össze” listámra. Van pár dolog…
Itt a blogban már többféle variációban volt szó a híres, nagy vasutakról és a vasút iránti vonzalmamról. Hát ez lenne pl. a másik. Nem hinném, hogy a Pride of Africa-n, vagy a Transz-Szibériai Expressen lehetőségem lenne utazni, de az ennél közelebbi és szintén majdnem-megvalósult-ám-mégis-kudarcba-fúlt tervemre se hiszem, hogy sor kerül.
Pedig a Gorner grat Bahn-on vagya Glacier Express-en csak csak szívesen megtettem volna egy kört…

Sok  évvel ezelőtt egyszer „kinéztem” magamnak egy Bécsből, (vagy már nem is emlékszem honnan, de mindenképp Ausztriából ) induló vonatos alpesi körutat. Ez több napos vonaton-élést jelentett volna,  időközönkénti megállással és kisebb hegyi csatangolással, jobbára az is keskeny nyomtávú vonattal, fogaskerekűvel, vagy  felvonóval. A túra nevezetes alpesi helyeket látogatott végig az osztrák, olasz, és svájci Alpokban, sőt, mintha Franciaországba is átment volna kicsit.  Valahol a Genfi tó környékén állt egy-két napot….? Már nem is emlékszem pontosan. Csillagászati ára volt, és volt olyan optimista időszakom, amikor azt gondoltam, össze lehet spórolni ennyit…

Itt egy video a Gotthard-bahn-ról,  kedvencemmel, egy dütsch nyelvű kommentátorral
(A blog jobbszélén ajánlott svájci rádióadó is dütsch nyelvű):



Egy másik film a panoráma alblakos Glacier Expressről:




 Ez meg egy olyan, kisfilm, ami azon az eltervezett, de meg nem valósult svájci utazáson készülhetett volna:


 
Végezetül itt meg azt láthatod, milyen is egy svájci hókotró-mozdony munka közben: 

2 megjegyzés:

  1. (péntek) Semmi kifogásom a "folytatásos" történetek ellen,- (ill. csak-csak jutott eszembe - bizonyára hajókról/hajózásról nem nagyon fogunk olvasni !)- ( bár az "ember" előbb "hajózott"- mint repült,vagy vonatozott volna - stb.)
    Mellesleg : reggel óta dögledezett a netem...hagyján!- mert eredendően egy rossz álomból ébredtem ?- "egy illető" elrontotta a számítógépet!- (röviden ennyit) - itt nem publikus! - szerencsére felébredtem. (?)
    **********************************
    Más : tegnap (csüt.) Vízkereszt volt,- bár ne vitassuk! Ki - mit- hogyan -és mikor csinál!
    Írom az utókornak : a telefonom sem jó... így aztán nem 8egészen) én vagyok a "béna!" -
    Ha kérhetném (jó) tanácsoktól megkímélni! Kösz' !
    **********************************

    VálaszTörlés
  2. (01/08/szombat)
    Bár ma (szombat) úgy működik a gépem, mint egy Doxa ! (?) - ilyenkor meg, hol a pénteki "téma?" - hagyján !- és a szombati ?
    Na, OK !
    Bizony, van "gondom" épp' elég...
    a teljesség igénye nélkül :
    Még pénteken
    aztán
    Ezt szombaton
    és ne akarjátok, hogy a többit is felemlítsem !
    kertész rovat...
    Heti kvíz...
    és ilyesmik!
    (Szót sem... Terezia Mora (?) - könyve is tetszik nekem...) -
    Hát...
    kellemes hétvégét mindenkinek !
    ******************************
    Ja ! boston.com/bigpicture... is új képek (vagy 42 ?)
    *******************************

    VálaszTörlés