2011. január 6., csütörtök

Nem jött össze ...2. (Híres vonatok)

Elmerengtem este ezen a tegnapi repülős történeten, s azon gondolkodtam elalvás előtt, hogy mi is kerülhetne még fel az „Ebben az életben nem jött össze” listámra. Van pár dolog…
Itt a blogban már többféle variációban volt szó a híres, nagy vasutakról és a vasút iránti vonzalmamról. Hát ez lenne pl. a másik. Nem hinném, hogy a Pride of Africa-n, vagy a Transz-Szibériai Expressen lehetőségem lenne utazni, de az ennél közelebbi és szintén majdnem-megvalósult-ám-mégis-kudarcba-fúlt tervemre se hiszem, hogy sor kerül.
Pedig a Gorner grat Bahn-on vagya Glacier Express-en csak csak szívesen megtettem volna egy kört…

Sok  évvel ezelőtt egyszer „kinéztem” magamnak egy Bécsből, (vagy már nem is emlékszem honnan, de mindenképp Ausztriából ) induló vonatos alpesi körutat. Ez több napos vonaton-élést jelentett volna,  időközönkénti megállással és kisebb hegyi csatangolással, jobbára az is keskeny nyomtávú vonattal, fogaskerekűvel, vagy  felvonóval. A túra nevezetes alpesi helyeket látogatott végig az osztrák, olasz, és svájci Alpokban, sőt, mintha Franciaországba is átment volna kicsit.  Valahol a Genfi tó környékén állt egy-két napot….? Már nem is emlékszem pontosan. Csillagászati ára volt, és volt olyan optimista időszakom, amikor azt gondoltam, össze lehet spórolni ennyit…

Videók a Gotthardbahnról:





Egy másik film a panoráma ablakos Glacier Expressről:






Végezetül itt meg azt láthatod, milyen is egy hókotró-mozdony munka közben: 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése