2007. december 26., szerda

London 2007

2007.12.26.szerda

 
  Nem hittem volna, hogy a Temzén ilyen veszélyes a hajózás, nagyon jó trükkfilmekkel mutatták be, hogy a meder mennyire egyenetlen, néhol milyen szűk, s a nagy tengerjáró hajók miért vannak veszélyeztetve, ill. mit csinálnak ennek elhárítása érdekében. Még nem láttam az árvízkapukat sem, ide másolok ezekről is egy képet. Döbbenetes a városi közlekedés-megfigyelő és terelő-rendszer is. Egy központból irányítani tudják az egész nagyváros forgalmát, sőt, vannak u.n. intelligens lámpák is, melyek érzékelve a forgalom növekedését, másfajta üzemmódba állnak át. Sajnos nem tudom a városban felszerelt kamerák számát sem, de az volt az érzésem, kicsit mintha Orwell 1984-ébe cseppentem volna... Mindent egybevetve szenzációs film volt !




Az n-tv ma délután olyan adatokat és képeket mutatott Londonról, hogy szemem-szám tátva maradt. Még jegyzetelni sem voltam képes, olyan gyorsan peregtek az adatok, és sajnos hiába keresem, sem a tv csatorna oldalán, sem kedvenc Nat. Geographic-omban nem találom az anyagot /részletesen/, hogy legalább néhány megdöbbentő számot ide tudnék írni. Egy biztos, 1650 repülőgép száll le-fel a Heathrow-ra/ról naponta, és ennek a vizuális makettjét is mutatták /félelmetes és fantasztikus a szervezés itt is/. A most épülő új repülőtér a világ legmodernebbje lesz, sajnos nem tudom mekkora befogadó-képességű, de hát már a régi adatai is lenyűgözőek. Ez az én kedvenc repgép típusom:  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése