2012. július 15., vasárnap

Rovásírás


Nem akartam külön ezért megállni fotózni az elmúlt két hétben azok előtt a helységnévtáblák előtt, melyek – legnagyobb megdöbbenésemre  – újabban megjelentek egyes települések szélén.
Hát bizonyára már én vagyok nagyon öreg, s emiatt értetlen. (Rugalmatlan? vagy nem is tudom milyen ? mindenesetre nem erre a mostani világra való….)
Néha egyszerűen képtelen vagyok ezeket a mai történéseket felfogni.
A témához elolvasásra ajánlom a alábbi linkeket. Tanulságos.

(Kép innen)


4 megjegyzés:

  1. [ Remélem, ki-ki, "seperc" alatt el tudta olvasni a képen látható helyiségtáblát... Kezdőknek : jobbról balra...]
    Felesleges táblákat fotózni... Googleba írva Rovástáblás települések listája (Wikipédia) Ill. nem tudom könyvtárban "elérhető-e" ?- de van könyv is, Egri csillagok és Illyés Gy. Hét meg hét magyar népmese. Stb.
    Talán neked is van, Erős Zoltán : Rejtvényböngészde c. könyv (1987) abban pl. ott az ABC - így aztán mi - Öreg Barátommal - néha rovásírással írtunk leveleket egymásnak. ?-) :-) Így aztán, engem, pl. ez az egész "témakör" sem foglalkoztat túlzottan. :-) :-)

    VálaszTörlés
  2. Kissé "vitatom", hogy jobbról a második rovás az I betű lenne ?
    Vagy,hogy ez egyáltalán "helyesen" van róva ? (ne bonyolítsam az AK rovást - stb. (feladtad a leckét...)

    VálaszTörlés
  3. A Z Á H (AK) A B I C <<< jobbról olvasva...
    (?) nekem továbbra is kissé "zavaros"... :-)

    VálaszTörlés
  4. Ez számomra is érthetetlen, megannyi mással együtt. Magyarok vagyunk, magyarul beszélünk, magyarul írunk. Miért érzi magát bárki magyarabbnak attól, hogy emígyen magyarkodik?

    VálaszTörlés