2015. november 11., szerda

Történelem - szórakoztató formában...



Nemrég jártam Szigetváron,  de most pár szó erejéig visszatérnék ide.
A bama.hu-ban olvastam egy cikket, s ennek kapcsán kezdtem el keresgélni.


Nem mondanám, hogy valami nagy történelem-rajongó, ismerő vagyok, már régen elfelejtettem a nagyját annak, amit anno tanultunk, de ha valami érdekességet, fantáziámat megfogót látok/hallok, akkor azért megmozdul bennem a lélek. Így jártam most is, a fenti cikkben ajánlott videók megnézése közben. Ugyanis nem tudtam róla, hogy ilyesmik léteznek a neten. Igaz, sosem kerestem rá a témára.
Most viszont – talán pont mert olyan friss a szigetvári emlék bennem, szemem-szám eltátva néztem a kisfilmeket. Mert akárki akármit is mond, azért csak csak más egy ilyen videó, mint a „száraz szöveg” elolvasása. Én még a „fejemben” sosem láttam olyannak Szigetvárt, mint itt a videón. Jó, lehet, hogy nem is pontosan ilyen volt, de a leírások alapján valószínűsíthető.

Ha van kis időd és esetleg érdekelne is a téma – hülye krimik és egyéb tv-sorozatok helyett - javasolnám a böngészést ebben a témában a youtube-on.
A cikkben ajánlott videókat és elolvasni valókat ide kigyűjtöttem, csak kattints rá !

Szigetvár

Magyaregregy 

Kószavár – erről még soha nem hallottam, pedig itt volt a közelben…

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése