2020. február 2., vasárnap

Valószínű sosem fogom megunni...

... azt a körutat, ami megkerüli a Mecsek város fölötti részét. A Mandulástól fel a Lapisra, majd a melegmányi úton ki Árpád-tetőre és a komlói úton vissza a városba (Pécsbányatelepet érintve). Nem tudnám megmondani, hányszor jártam be ezt az utat, de biztos, hogy több-százszor... Két helyen álltam meg szinte mindig, az egyik a sóshegyi kilátó, a másik a kozári (volt) kőbánya...  Nem tudom én a magyarázatát, nem is keresem, miért vonzanak engem ezek a helyszínek - de szeretem őket.

Nem vagyok ugyan legjobb formámban, de gondoltam, egy másfél órás sétát csak kibírok valahogy. Nagy nehezen kibírtam. És megérte !
Amitől tartottam, t.i. hogy ébredezik az erdő - az sajnos igaz...Nem tudom, hogy ez jó-e, vagy se, mert ha jön egy hidegebb március, akkor bizony szenvedni fognak a kis virágok - de hát ezen már én változtatni nem tudok.
Jó időpontban mentem (és ez se véletlen), közvetlenül ebéd után, ami nálam 13 órát jelent. Ilyenkor a "normális" emberek még ebédelnek. Emiatt aztán nekem szerencsém van, mert nem kell szinte senkivel találkozni. Így is történt. Mire visszafelé jöttem, addigra  telt meg a lapisi parkoló és indultak neki délutáni sétának a friss levegőre vágyók.

Sok képet készítettem, itt van belőle egy válogatás:


Kisvirágú hunyor


Hóvirágok
Szúrós csodabogyó

A som még nem....

...de a mogyoró már virágzik.
Errefelé valami nagy szélvihar dúlhatott...

...és itt egy kísérteties "áldozat"  fekszik....

Halódnak a fenyők

A kozári fakitermelő (számomra) szomorú képei. Ami nem halódik, azt kivágják.



Csodás, változatos évgyűrűk - sajnos összefirkálva

Egy kő...

...meg egy másik "összenőtt"....
 
...és ez is csak KÉT kő és nem négy.


A korai meleget ők is élvezik...

Talán róka nyom ?

Ez biztosan őz lábnyoma.

Jó volt.
Na de tud egy erdei séta rossz lenni ?




2 megjegyzés:

  1. De szépeket, érdekeseket láttál! A kövek különösen tetszenek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kövek is szépek, de a hóvirágnak nagyon örültem.

      Törlés