2009. augusztus 18., kedd

Tervek/vágyak

Tegnap egész nap dolgoztam, rendesen el is fáradtam estére. Közben Hubert /von Goisern/ CD-it hallgattam, és mi sem természetesebb, hogy ezt a zenét hallva, gondolataim elkalandoztak a hegyek felé. Amúgy is gondoltam arra, hogy akkor most itt az ideje nekiindulni és emiatt aztán szinte az egész napomat Szlovénia töltötte ki. Azt hiszem ma elő is szedem a térképeimet, megnézem, mi az, ahová még el szeretnék jutni, persze úgy, hogy közben a kedvenc helyeimet is felkeresem. Talán szeptemberben el tudnék menni pár napra. Még csak 50 %-os az elhatározás, de azt hiszem fog ez még erősödni. Olvasom a wikiben, hogy a mai napon kezdődött 1917 – ben a tizenegyedik isonzói csata Az olasz hadsereg nagyerejű támadása nyomán az osztrák–magyar haderő jelentős területet veszít Tolmein és Görz (Gorizia) között. Trieszt is veszélybe kerül.

A Doberdói csata emlékhelye

Jártam én ott is, de épp ezt az emlékművet valahogy nem sikerült akkor megtalálnom. Meglehet, lemegyek arrafelé is. Kevés szebb hely van /számomra/ az Isonzó völgyénél. De nem maradhat ki a Vintgar völgy, mert oda minden alkalommal elmegyek, amikor Szlovéniában vagyok, és természetesen kedvenc uskovnicai turistaházamat is felkeresném. Na meg hát hogy is maradhatna ki a Radovna, Krma és Vrata völgy ? Minimum öt napra kellene mennem, az ugye csak 3 ott töltött teljes napot jelent, jól be kellene osztanom, hogy hová is akarok eljutni. Bár csak 500 km a táv, de mivel nem szoktam száguldozni, nekem egy-egy nap kell az oda és haza utazásra, hiszen útközben meg-megállok, főleg amikor már a hegyek közelébe érek. Ó de jó is lenne, ha sikerülne !


Ezek a képek a Kluze-i erődnél készültek a Koritnica
völgyében. /Az erőd, egy sziklába vájt bunker és
a még meglévő vaslétrák./
Isonzói kép: http://www.pmkiweb.extra.hu/news.php?lng=hu A többi kép saját.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése