2008. május 23., péntek

Kúszó japán lonc /Lonicera japonica Halliana/


2008.05.23.péntek
Kúszó szárú cserje. Levele fénylő sötétzöld, lándzsa formájú. Május-júniusban párosával nyíló illatos virágai fehérek és sárgák. A bodzafélék családjába tartozik. Üde talajban, félárnyékos helyen érzi jól magát. Állítólag 6 m. magasra is felkúszik - nálunk egyelőre 2,5 m-nél tart. Nagyon büszke vagyok rá, mert 2 éve 3 kis ágacskát szakítottam /=loptam/ le a Havihegy egyik úri-házának kerítéséről, s nem nagyon reménykedtem abban, hogy a dugványom megered. Ám sikerült... Örülök, hogy itt van…Ilyenkor tele van illatával estefelé minden. Szeretem. . Olvasom egy másik blogban ezt a japán mondást: "Boldog az, akinek a keze tele van virággal." Szép és igaz gondolat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése