2008. május 10., szombat

Fészkek /Gyulai Pál/

2008.05.10.szombat
Hurrá, hurrá ! Kikeltek a kispókjaim ! Minden évben aggódva lesem/keresem hol van a fészkük. Egész véletlenül bukkantam most rájuk, ugyanis megnyírtam az égbe-törő aranyeső bokromat és ott leleltem meg a kis sárga fészek-gombócot. Sajnos nem tudok ennél jobb képet produkálni, de talán bizonyításnak ez is elég.




Más: a pókfészekről jutott eszembe: fészket raknak a gerlék a szomszédos villanyoszlopon – a tőlük megszokott trehány módon. A fészkelőhely környéke tele van az odahordott és lepottyantott, alkalmatlan ágacskákkal, s maga a fészek is,…. hát szóval nem valami mestermű.


. Elgondolkodtam, hogy hogy is van az a bizonyos gyerekvers ?  

Gyulai Pál: A szarka és a gilice  

Egyszer a szarkához Gilice betoppan: 
„Taníts, hogy kell fészket rakni,  
Te tudod legjobban.”  
„Szívesen, húgocskám!”  
Dolgozik már rajta,  
„Csak így, csak úgy, csak, csak, csak!  
Mindegyre azt hajtja.  
Szótlanul ott ülni Gilice is restell.  
Búgó hangján: „Tudom, tudom.” 
Beszélgetni kezd el. 
„Hát csináld, ha tudod!”  
Szarka mond haraggal,  
Félbe-szerbe hagyja dolgát, 
S elrepül azonnal.  
Szarkáéhoz képest,  
Fészke gilicének  
Ezért maradt csak egy darab-  
Eddig tart az ének. 

Na, akkor most ki is az, aki nem tud fészket építeni ? Ha megnézed a képet, hááááááát… Én egyébként is a gerléről tudom azt, hogy szedett-vedett fészket épít, ám a gerle a nép nyelvén : gerlice, és a gólyát hívják gilicének. Szerintem a gólya egész rendes fészket tud építeni… Nézzétek meg a darányi gólya fészkét… http://www.kki-darany.hu/ Na most itt állok, és nem tudom eldönteni, kinek a fészkéről van szó, illetve, hogy valóban tévedett-e a madár nevével Gyulai Pál ?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése