2010. április 15., csütörtök

Képkiállítás +

Mivel tegnap két postot is írtam, ezt a harmadikat meghagytam mára. Ugyanis szerda délutánra is jutott egy képkiállítás – ámbár nem jól választottam: mert nem a megnyitóra kellet volna elmennem. Nem először jövök rá, hogy az emberek közelsége a „műélvezet” közben határtalanul tud irritálni. Megzavarják azt a belső hangulatomat (vagy mimet), ami szükséges ahhoz, hogy eggyé tudjak válni a képekkel. Könyvet se szeretek ott olvasni, ahol emberek vannak (pl.orvosi váró) – csak kényszerűségből teszem, mert a plafon-bámulás nem az én stílusom…
Szóval ez a dolog (nemszeretem közönség) most 100 %-osan bejött – alig bírtam kivárni a nyögvenyelősen nyúlós szövegelés (értsd: nyíltszíni interjú) végét az alkotóval – mert a képekre azért kíváncsi voltam és szerettem volna néhányat lefotózni, hogy Nektek is bemutathassam.
Hej, ha tudtam volna, hogy az festőművésznek van egy saját weboldala, melyen a tegnap látott képek is szerepelnek – sőt, annál sokkal, sokkal több !
Mindenesetre érdekes a stílus, érdekes a téma megközelítése – valahogy összeolvad benne a víz feletti és víz alatti világ – valamiféle meseszerű keveredéssel. Amúgy pedig – dacára, hogy a megnyitó-interjút „előadó” hölgy rengeteg kérdést tett fel – egy (szerintem) nagyon lényeges kérdés kimaradt: nevezetesen, hogy ezeket a képeket „fejből” (értsd: emlékezetből) festi-e, vagy csinál fotókat a víz alatt és azokról/ból lesz a kép ? Hát ez most már rejtély marad…
A kiállítás az Origo-házban látható (Fehérhegyen), http://www.origo-haz.hu/cinke/cinke/node/10206
Sípos László festőművész képei pedig itt: http://www.deepicture.com/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése