2014. április 20., vasárnap

Hajós


Az én nyuszi-ajándékom az, hogy bedöglött a műholdvevő beltéri egysége. Nem tudok minimum keddig tévét nézni – mit mondjak – már most eléggé hiányzik…
Így hát olvasok, meg gépezek…A kényszerű szörfölés közben bukkantam egy érdekes oldalra, ugyan sem a víz, sem a tengerek-óceánok, sem a hajózás nem nagyon érdekel, (én hegyi és nem vízi ember vagyok) ezt mégis érdekesnek találtam. Egy olyan térkép, ahol a világtengereken járó hajók pillanatnyi helyzete látható. Mindegy, hogy halász-utas-olaj- vagy egyéb teherszállító, jelzik, hogy éppen áll, avagy halad, milyen fontosabb adatai tudhatók, sőt mindegyikről több fotót is lehet nézegetni.
Nos, kénytelen voltam ezzel szórakoztatni magam – s talán van más is, akit az ilyesmi – legalább betekintés erejéig – érdekel.
Tehát itt vannak a hajók: http://www.marinetraffic.com/en  


Ez a máltai illetőségű hajó  az AZAMARA QUEST:


 
ebben a pillanatban, amikor ezt írom,  a Tirrén tengeren úszik, Civitavecchiaból Vallettába megy,  a szél északi, 9 csomós, a hőmérséklet 14 C fok…

Elmerengek néha, hogy ha mindenről, mindent ilyen pontosan tudnak, akkor hogy a csodába „tűnhetett el” (?) az a nyomorult malajziai repülőgép pár hete ?? Persze tudom, hogy nem tűnt az el, nagyonis tudják, hol, mi történt vele – de nyilván oka van, hogy nem hozzák nyilvánosságra – ami azért elég nagy disznóság…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése