2017. szeptember 25., hétfő

Nincs remény....

(Meglehet, unalmas vagyok ezzel a témával - hogy ilyen-olyan oldalról, szemszögből folyton, újra és újra visszakanyarodom ide. Nem tehetek  róla - vannak dolgok, melyek minden alkalommal felháborítanak, ezredik olvasásra is  - és még akkor is, ha tudom, hogy ezzel a vacak kis blogommal semmit se tudok tenni ellenük.)


Egyszer régebben már valahogy ráakadtam erre az oldalra, aztán elfeledkeztem róla és most a véletlen megint a szemem elé sodorta. És micsoda anyaggal… Milyen szégyenletes, fájdalmas cikkel...
Nem is nagyon fűznék én hozzá semmit, olvassátok, nézzétek.....

Sajnos nem hiszek abban, hogy az emberiség megváltozik. Kevesen vagyunk jóakarói a Földnek – és mi is el fogunk pusztulni a vétkesekkel együtt.
De hát ez – sajnos – a világtörténelem során mindig is így volt.
Bár nem tudom, miért ?....

http://www.doomsteaddiner.net/blog/2013/11/01/india-and-its-incredible-problems/

8 megjegyzés:

  1. Kétségbeejtő!
    Kétségbeejtő, hogy állunk a környezetünkhöz. Nálunk pl. van szelektív gyűjtés, de látom a saját kukánkat, ahová válogatás nélkül dobálják a PET palackot, a reklámújságokat és mindazt, amit a szelektívbe kéne vinni. Arra a kérdésre, hogy miért nem viszitek el, az a válasz, csak nem gondolod, hogy elcipelem odáig. Odáig, a Google Map szerint 350 méter a távolság.
    Szívem szerint a folyó mellé mennék sétálni a kutyámmal, de nem merek, mert az ártér tele van mocsokkal, sittel, üveggel és a jó ég tudja még mi minden szeméttel. Szomorú, hogy az ott élő hajléktalanokat hibáztatják sokan, de érdekes módon, a kunyhójuk környékén nagy a rend.
    Sose értettem, hogy azok, akikről tudom, hogy tisztságmániások, az utcán gondolkodás nélkül eldobják a csikket, a papírzsepit, és nem szedik össze a kutyájuk "hagyatékát".
    Szerintem mindaddig, amíg az emberek többsége nem fogja a saját bőrén érezni a következményeket, addig nem fognak változtatni a hozzáállásukon. A baj csak az, hogy addigra késő lesz, nagyon késő.
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudod, azért látom reménytelennek a helyzetet, mert pár "rendes ember" nem fogja tudni megváltani ezt a világot és hiába próbálkozunk mi, még ha Magyarországon minden ember vigyázna is a környezetére, hát mit ér a 7 milliárdhoz képest ?
      Ezért (is) mondom én, nincs itt más megoldás, csak egy újabb "világvége" - ami (a Föld fenn maradása érdekében) remélhetőleg be is fog következni.
      (Azt csak egész halkan teszem hozzá, hogy ez valószínű akkor is bekövetkezik, ha mindenki szelektíven gyűjtené a szemetet és vigyázna a környezetére.De ettől még meg lehetne próbálni normálisan élni. Csak annyira normálisan, mint az állatok....)

      Törlés
  2. jaj, én annyiszor kiakadok ezen, ellepi a Földet a szemét. Csak abba gondolok bele néha, mennyi szemét van ebben a kétszázezres városban, és mennyi lehet egy 8-10-15 milliós nagyvárosban????? rettenet :(

    Sosem felejtem el, láttam egyszer egy filmet, Indiában vették fel, egy elég nagy folyó erős bíborvörös színben hömpölygött, habzott. Sokáig tartott a film, végig olyan volt, tehát nem pillanatnyi szennyezés festette olyanná. Mai napig beleborzongok...és az csak egy erősen szennyezett folyó! mi lehet a többivel és mi lehet Kínában pld.? és láttam másik riportfilmet Afrikáról, amin végeláthatatlan mezőkön az Európából odaszállított elektronikai hulladék hegyek voltak láthatóak. Hihetetlen, ami folyik a Föld ellen :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is látom nem egyszer a tévében, hogy a "kultúrnépek" mocskából "élnek" a nyomorult feketék valahol Afrikában - nyilván hasonló elképesztő képeket láttál te is. (És őket akarnánk keddről szerdára európaivá varázsolni ?) Nem látok megoldást, miképp azt fentebb PZS-nek is írtam. Vagyis csak egyet, de az eléggé szomorú.

      Törlés
  3. Borzalmas, hogy hová jutottunk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szoktam gondolni, én már "kifele" megyek, de nektek fiataloknak, még lehet "meglepetésben" részetek. És nem arra gondoltam, hogy máról holnapra pozitív irányú változások történnek....

      Törlés
  4. Úgy legyen!
    Mi magyarok - sajnos csak - a szavak szintjén mind nagyon környezettudatosak vagyunk. A valóság azonban az, hogy szörnyen néznek ki az erdőink, az út menti árkok, stb. A mi falunk polgármestere szerint azért kellett megszüntetni a kiránduló erdő melletti szelektív konténereket, mert tele volt mindennel, kezdve az orvvadászok által elejtett szarvasok fejével és belsőségeivel, és már áprilisig 5 milliót kellett pluszban kifizetni az elszállításért.
    Ami szintén általános, hogy mindenkit rászoktattak a nejlonzacskó használatra,de a leszokás sokkal nehezebb. A múltkor alig bírtam megállni, hogy ne szóljak egy előttem vásárló, hozzám hasonló korú nőnek, aki vett 2 almát, 2 sárgarépát, 1 szál zöldséget, 2 banánt, 1 db káposztát, 1 zellert, és mindet külön-külön 1 nejlonzacskóba (közben pedig kosár volt nála, simán beletehette volna utána - és hát csupa mosott, tisztított dologról beszélünk). Én úgy látom, hogy nagyon nagy a tudatlanság és a nem-törődés - "majd megoldja valaki, nem az én gondom".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem nem is annyira a tudatlanság, hanem a közöny az, ami mérhetetlen. "Az én házam, az én váram" jelszó max a néhány m2-es lakásra/kertre vonatkoztatva érvényes - de már az utcára, az egyéb közösségi helyekre nem. És érzésem szerint az iskolában sem kap elég hangsúlyt a téma. Illetve sehol se kezelik a dolgot súlyának megfelelően.És nincs büntetés sem, ha véletlenül mégis rajtakapnak valakit. (Bár ez utóbbi kijelentés szinte mindenféle bűncselekményre vonatkozik. Tán mert kevés a börtön ? vagy nem is tudom....)

      Törlés