2017. szeptember 30., szombat

Nem olyan vagyok, mint más

http://kisdunaujsag.hu/wp-content/uploads/2015/02/Mag%C3%A1nyos-fa.jpg


EDGAR ALLAN POE: KÜLÖN  


Gyermekkoromtól fogva nem 
Olyan vagyok, mint más. 
Szemem 
Nem úgy lát, nem közös kutak 
Habja bennem az indulat. 
Nem közös forrásból ered 
Bánatom. 
Gyújtva szívemet 
Más fokra izzik örömöm. S
Ha szeretek: azt is külön. 
Ott -- gyermekkoromban -- a vad 
Élet hajnalán: ott fakadt 
Ez a varázs -- a jó s hamis 
Mélyekből -- mely kötöz ma is: 
Forrásból lett, gyors patakból, 
Sziklahegyen rőt falakból, 
Napból, mely lekörözött 
Őszi aranyfény között, 
Villámból az ég alatt, 
Amint elszállt, elszaladt, 
Dörejből, vihar ha forrt, 
S fellegből, mely olyan volt 
(Bár kéklettek az egek) 
Szemre, mint egy szörnyeteg. 
(fordította: Tellér Gyula)


(Zárójelben:Hányszor, de hányszor érzetem, hogy én "más" vagyok. Hogy nem értenek meg és nem értek meg mindenkit. Csodának érzem, hogy valaki ezeket az érzéseket szavakba, rímekbe tudta foglalni.)

4 megjegyzés:

  1. Szép a vers. Én is másnak éreztem és szenvedtem magam sokszor. Aztán elkezdtem erre rájátszani, s jött a lesz...m. Persze néha fájt, kétségtelen, de ezt már nem osztottam meg a világgal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én olyankor szoktam elmeditálni, amikor nagyon azt érzem, ezt a verset akár én is írhattam volna. Poe meg vagy 200 éve élt. Igaz, hozhattam volna példát görög, vagy római gondolkodóktól is. Az emberek gondolkodnak/éreznek és néha azonosan.Mindegy hogy hány év választja el őket.

      Törlés
  2. Miért lenne az baj, hogy másnak érzed magad, mint a többiek? szerintem sok emberben benne van ez az érzés. Bennem is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lehet, hogy igazad van - és tulajdonképpen nem is baj, csak tudni kell elfogadni. És az is lehet, hogy mindenki "más"-nak érzi magát - csak nem beszél róla.

      Törlés