2022. december 3., szombat

Kiesett a toll a kezemből...

 …vagyis kiesett volna, ha nem épp az egeret nyomogatom, miközben félfüllel hallgatom a tévét… /Halmozom az élvezeteket :- ) /


Aszongya’  a narrátor, hogy a páva tulajdonképpen nem színes. Egyáltalán nem olyan, amilyennek látjuk. Komolyan mondom, azt hittem, félrehallottam…
De nem:
„A madártoll ragyogó színét nem pigmentáció okozza, hanem a fénytörés. A madártollban is van pigment, a sötétbarna melanin, mely elnyeli a fény legnagyobb részét, ennek hiányában a toll színe fehér (albinó). A kék, és részben a zöld tollszínt a fényinterferencia okozza, vagyis optikai jelenségről van szó, ezt nevezik szerkezeti színnek. A madártoll többrétegű, egymást átfedő, rendkívül vékony lemezekből áll, melyeken részben áthatol a fény, részben visszaverődik róluk. A tollrétegek vastagsága (300-1500 nanométer, nm) közel esik a látható fény hullámhosszához (400-750 nm). A visszavert fény irizál, interferálódik - a sugarak erősítik vagy gyengítik egymást, - a szín a nézőponttól függ.”

Hát nap mint nap érnek csalódások. Már a páva sem színes.
Mi fog még itt kiderülni, ha túl sokig élek !


Az idézett meghatározást  innen másoltam:
Itt is írnak a pávatollról:

Kép innen, ahol további érdekességek is olvashatók: http://www.haziallat.hu/madar/diszmadarak/pavatartas-es-tenyesztes/865

(De csak csak idebiggyesztem a végére, hogy hiszem is, meg nem is ezt az egészet...Néha elbizonytalanodik az ember a temérdek információ között....Ha valaki be tudná bizonyítani, hogy fenti írások tévesek, kérem írja meg nekem, ne maradjak már  tudatlanul...)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése