2008. április 22., kedd

No limits

2008.04.22.kedd
 

Igazán mondom, nem vagyok egy TV-bolond. Ha hajnalok hajnalán ébredek, többnyire akkor nézem „rendesen” – az utóbbi időben este csak afféle „háttértévézést” folytatok, hiszen a sz.gép előtt ülök és azon ügyködöm, igazán ritka jó filmnek kell lenni, hogy csak arra figyeljek.  

No, tegnap este háromszorosan is háttértévéztem, mert a gép is nyitva volt, meg egy barátnőmmel is beszéltem telefonon. Panaszkodtam neki. A mindenféle bajaimról. Aztán jól „kibeszéltük” a témát, ajánlott ezt azt, magamra-kenni, bevenni., de leginkább belenyugodni abba, hogy jobb ez már sosem lesz. Sokszor gondolom, tavaly nyár óta az én legnagyobb bajom, hogy nem tudom elfogadni, a koromat, s az ezzel természet-szerűen /?/ együtt jövő/járó problémákat. 
De nem is erről akarok itt most keseregni. Ma /hát persze, hogy megint jó korán reggel/ láttam a 3SAT-on egy filmet egy kb. korombéli férfiról, aki nagy sportoló volt, hatalmas bicaj-túrákat tett, de legfőképp vitorlázott. Nos az infarktus erre nem volt figyelemmel. Életben maradat ugyan, de lebénult. Járni nem tud és a jobb karját sem tudja mozgatni, eleinte beszélni sem tudott. Az agya az tökéletesen ép maradt, ezért rengeteget szenvedett attól, hogy ő tudta mindig is, mit akar/szeretne, de nem volt képes kifejezni. 
Nagyon lassan /gyógyterepauták segítségével/ megtanult beszélni, írni bal kézzel, és itt a csoda: ma már újra vitorlázik ! „Majdnem” úgy él, ahogy a betegsége előtt, ám azt hozzátette, hogy sokkal türelmesebb és megértőbb most a környezetével, mint egészséges korában volt. Szóval csak oda akartam kilyukadni, hogy baja mindenkinek van. Kinek kisebb, kinek nagyobb. És hogy van az a mondás ? Nem az a legény, aki adja, hanem aki állja… Na. Ezt most magamnak írtam, csak Ti is olvashatjátok…

Das Magazin "Stolperstein" zeigt Beispiele, wie Behinderte ihr Leben meistern.
Diesmal steht der nach einem Schlaganfall halbseitig gelähmte Segler Willi Wunder im Mittelpunkt. Segeln mit einer Halbseitenlähmung war lange undenkbar - bis Juni 2007. Seitdem erobert Willi den oberbayerischen Staffelsee in einer Mini-Segeljacht, einem Ausnahmeboot, das weder umkippen noch sinken kann. Es ist ideal zugeschnitten auf Menschen mit einem Handicap. Willi hat mit diesem Boot ein gutes Stück seines früheren Lebensinhalts zurückgewonnen. "No Limits" heißt das Boot - eine Devise, die scheinbar auch für den Segler in seinem engen Cockpit gilt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése