2013. május 9., csütörtök

Akácos




Évek óta nem volt ilyen akácdömping. Valósággal fehérlik az erdő, mintha havas lenne…Remélem nem megy feljebb az akácméz ára – most nem lesz mire hivatkozni és egyébként is már az egekben van…Négy nagy szatyor gyógynövényt hoztam haza: mezei zsályalevelet, szederlevelet, zsurlófüvet, no meg az akácvirágot.
És közben micsoda mennyei zene kísért ! Úgy ciripelnek a tücskök, hogy az már szinte hihetetlen…de szemmel tartottak – mert amerre mentem, ott egyszer csak abbamaradt a cirpelés – aztán később felhangzott újra, ahogy én, mint  „veszedelem”, elvonultam.







Radnóti Miklós: Június

Nézz csak körül, most dél van és csodát látsz,
az ég derűs, nincs homlokán redő,
utak mentén virágzik mind az ákác,
a csermelynek arany taréja nő
s a fényes levegőbe villogó
jeleket ír egy lustán hősködő
gyémántos testű nagy szitakötő.





2 megjegyzés:

  1. Megint nem akarnék sem riogatni,sem ellentmondani. ( Kb. 40%-kal kevesebb méh van !) - és emiatt további gondok.
    Drágul a gyümölcs és a méz
    Valami igazságuk lehet a méhészeknek ?- én pl. a szomszéd cseresznyefáján alig láttam méheket és kb. 3 nap alatt levirágzott. Talán majd ha virágzik a vadszőlőnk,lesznek összehasonlító adataim 2012-höz képest.

    VálaszTörlés
  2. Igazad van !!! Utólag én is arra gondoltam, míg azt a rengeteg virágot szedtem, egyetlen méhecskével sem találkoztam ! S akkor talán (biztos) megint drágább lesz a méz...sok akác ide-vagy oda.

    VálaszTörlés