2018. augusztus 23., csütörtök

Figyelmetlenség

Kaptam egy E-mailt, melyben írtakat érdekesnek tartottam. Eszembe sem jutott rákeresni a hír tartalmának igazára. Aztán valami miatt mégiscsak keresgélni kezdtem a neten és mit ád az ég: látom ám, hogy a minden levelezőtársamnak elküldött kép és szöveg kamu/hamis/hazug/nem igaz... Trampli elnök kedvenc szavajárásával: féknyúz....

Hát majd szétpukkadtam, mert azért én néha szoktam ellenőrizni bizonyos levélben érkező hírek igazságtartalmát - amit most nem tettem meg.
Ezt panaszolva, egy levelezőtársamtól kaptam egy érdekes listát, melyet közreadok, hátha érdekel mást is:

Ezek az átverős weboldalak, akiknek nem lehet hinni:


Érdemes volt végigolvasnom a listát, sajna találtam közöttük olyan oldalakat, melyeket néha szoktam nézegetni... Nos, jobban kell figyelni - de bevallom, ez az állandó "készenlét" ez a "jajholvernekátmármegint" érzés kezd egyre terhesebbé válni számomra.




8 megjegyzés:

  1. Van több ilyen gyűjtemény. Korábban mindig megnéztem ezeken az oldalakon a "hírt", majd lapoztam. Mára már több ilyen és ehhez hasonlót felismerek a "stílusáról", majd ellenőrzés után igazolódik, hogy jó volt az érzésem...
    Az általad említetten túl:
    https://atveros-oldalak.com/lajkvadasz-hirportalok/
    http://www.urbanlegends.hu/2018/01/megteveszto_atveros_magyar_oldalak_kamuhirek_lista_2018/
    https://www.ringmagazin.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=40267:itt-a-nagy-atvers-lista-weboldalak-melyeknek-soha-ne-higgyen-el-semmit&catid=328:lapozgato&Itemid=668

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó, hogy megírtad ezeket, majd belenézek némelyikbe - de bevallom, kezd elegem lenni az Internet bizonyos részéből...

      Törlés
  2. http://www.urbanlegends.hu/ szerintem nem tartozik a fake news oldalak közé.
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Félreértetted Kavics kommentjét: a fentebb felsorolt oldalakon - többek között az urbanlegends-en is - lehet ellenőrizni az álhíreket.

      Törlés
  3. Természetesen ki-ki nézzen olyan tv.műsorokat és olvasson olyan újságokat, amilyeneket ő jónak gondol. ( Beleértve a blogokat,a Facebookozást és ne soroljam.) Hogy D.Trump mióta használja azt a kifejezést nem tudom, és azt sem fogom keresni, hogy kb. mikor hangzott el az a magyar országgyűlésben. ( és kitől) Ami a sajnálatosabb : n+1 valóban megtörtént esetre annyit mondani, hogy az fake news... azt se minősítsem. Vannak,akiknek másból sem áll ki a tevékenységük, mint "álhíreket" megosztani. Pl. : küldj pénzt/ adj vért... de odáig nem jut el, hogy utána nézzen, az illető hónapokkal azelőtt elhunyt. Sokan csak arra képesek, hogy közzétegyék: ezt-azt elvesztett, ki tud róla ?- és segítsetek ! - de arra már nem képes, hogy megírja, megtalálták. ( és köszöni) - Na,de nem akarnám én ezt hosszasan boncolgatni ! Talán annyit még : nem az Internettel ( és annak bizonyos részeivel) van a gond,- inkább magukkal az emberekkel. (tisztelet a kivételnek)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na ja, én is így gondolom. S magamra nézve le is vontam a következtetést. NEM kell küldözgetni semmiféle levelet, lehetőleg nem kell nyilvánosan reagálni semmire. Blogolni csak kézimunkamintákról, virágokról és hasonlókról (lenne) érdemes - habár ezt nem fogom tudni betartani....
      Kussolni kell és egyszerűbb lesz az élet.
      Vagy se....

      Törlés
  4. Ha Chrome-ot használsz, van egy bővítménye, ami telepítés után jelzi, ha olyan oldalra tévedsz, ahol előszeretettel osztanak meg álhíreket.
    https://chrome.google.com/webstore/detail/mkkp-hoax-radar/mnkilejkadogmeclalcdoflcjlibgdbn

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a tippet. Fent van a gépemen mindhárom. Explorer,Chrome is, de többnyire a Firefox-ot használom. Majd megnézem ezt az általad ajánlottat.

      Törlés