2007. április 29., vasárnap

...épek még a gyökerek talán...

2007.április 29. vasárnap


Reményik Sándor: Gyógyíts meg!  

Én Istenem, gyógyíts meg engemet! 
Nézd: elszárad a fám, A testem-lelkem fája...  
De épek még a gyökerek talán.  
A tompa, tunya tespedés alatt,  
Gyökereimben: érzem magamat,  
És ott zsong millió melódiám.  
Én Istenem, gyógyíts meg engemet! 
Hiszen - nem is éltem igazában.  
Csak úgy éltem, mint lepke a bábban,  
Csak úgy éltem, mint árnyék a fényben: 
Rólam gondolt roppant gondolatod  
Torz árnyéka- képpen. 
Egy kóbor szellő néha-néha  
Valami balzsam-illatot hozott. 
Akkor megéreztem: ez az élet,  
S megéreztem a Te közelléted, -  
S maradtam mégis torz és átkozott.  
Én Istenem, gyógyíts meg engemet.  
Én szeretni és adni akarok:  
Egy harmatcseppért is - tengereket.  
S most tengereket látok felém jönni, 
És nem maradt egy könnyem - megköszönni.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése