2009. január 29., csütörtök

Tiffi - mondta volt TH 28 évvel ezelőtt...

Abile kérésének engedve írom ezt, igazán nem akarok receptes blog lenni. :-) De ma ebben a vacak időben kimozdulni nem, sütni viszont volt kedvem. A receptet a neten találtam, valamikor régebben. Kipróbáltam, jó volt. Nem is túl drága, meg kiadós is. Ajánlottam másoknak: sikere volt. Mivel reggel mindenféle étkekről írtam, eldöntöttem, hogy ma magamnak is megsütöm újra. Ilyen lesz:


Így készült: 5 dk élesztő 5 dk rama 5 dl tej 1 tk só 1 ek cukor kb. 6 bögre /2 dl-es/ sima liszt 1 tojás /Ennek az adagnak én a feléből készítettem a tésztát, a képen látható tepsinyi mennyiség lett belőle./ A rámát felmelegítjük, beleöntjük a langyos tejet, összekeverjük az élesztővel, a cukorral, és a sóval. Ezután alaposan összedolgozzuk és kb. 30 percig pihentetjük. Ha megkelt, 3 cipóra osztjuk, és mind a három cipót kinyújtjuk kerekre, mint egy pizzát, és négy felé vágjuk. (Vagy több felé, kicsi kifliket is lehet belőle készíteni.) Feltekerjük a szélesebb oldalától befelé, majd sütőlapra téve még egy negyed órát pihentetjük, és egy pici tejjel elkevert tojás sárgájával lekenjük. 180 fokon kb. 20 percig sütjük. Ízlés szerint tölteni is lehet, pl. virslivel, vagy nagy-szemű sóval, köménnyel, más maggal megszórni, esetleg sajtot reszelni a tetejére. Én a tészta egy részérből ma mákos-batyut készítettem, beledolgozva a tegnapi mákos tészta maradék mákját.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése