2017. október 15., vasárnap

Csak mert tegnap…

… egy kövemről írtam – jutott eszembe valami fura gondolat-csavargás közben, hogy vajon mindenki tudja-e, mi a különbség a sztalaktit, a sztalagmit és a sztalagnát között ?

És vajon, mindenki tudja azt is, egyáltalán mik ezek ?   :-) 
(Ezt utólag írtam be ide: és egyáltalán rajtam kívül érdekel ez valakit ???!!!)
 
Na jó, mindegy, itt lehet olvasni ezekről:
De hol ebben a játékosság, a könnyen megtanulhatóság ?

Hát itt:
Sztalaktit   a Tetőről lelógó
Sztalagmit a Mélyből felnövő
Sztalagnát a kettő közti ÁTmenet



14 megjegyzés:

  1. Engem érdekel.nennyire jó az az utolsó szójáték!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye ? Könnyű ezzel megtanulni a tudományos elnevezéseket.

      Törlés
  2. Olvastam a szójátékodat és eszembe jutott, hogy anno ásványtanból vizsgára készülve hasonlóakat csináltunk. :-D
    PZs

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, hogy könnyebb, ha van valamilyen "magyar" fogódzó egy idegen szóhoz ? :-)

      Törlés
  3. Legfeljebb hülyén halok meg,- ill. manapság még könnyebb,ha valamire szükségem lenne, akkor segít a számítógép,nem úgy mint régen. Kétlem,hogy ilyesmiket illene tudni ?- (meg a kedvenc mondásom,a polihisztorok kora lejárt.) Viszont ilyen kérdések idején ( ha felteszik, hogy tudtom-e ?) mondom,hogy nem ! - de visszakérdezek, te pl. tudod mi az a bakacsin a bakator és a bakarasz ? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egy szóval nem írtam, hogy "illene."
      És igen, ha valaki kíváncsi ilyesmire, megnézheti a számítógépében. Vagy pl. itt nálam is.
      A bakacsinról csak azt tudtam, hogy valami feketeség "az eget s a földet bakacsinba vonta" - de most megnéztem, arra már nem emlékeztem, hogy ez a Toldiból való idézet....
      A bakator szót sosem hallottam.
      A bakaraszt - véletlenül tudtam....

      Törlés
    2. Bakator szőlő, legalábbis ez dereng.
      PZs

      Törlés
    3. Pontosan !!
      https://hu.wikipedia.org/wiki/Piros_bakator

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Ugye nem kell külön indokolnom hogy nekem ezek a dolgok miért oly kedvesek ?! :-)

      Törlés
  5. Nem tudtam és egész biztos meg sem tudnám jegyezni, de a szójátéknak megfelelően megmarad. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kb.50 éve mondta ezt nekem valaki.... Hát elég jól megjegyeztem :-)

      Törlés
  6. Ilyen magyar nepi memoriter pl. hogy ha a Hold sarlo novekszik, akkor "D" alaku, mert "duzzad",illetve "C" alaku,ha fogyoban van, mert "csokken"
    Agricola

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bravo ! Nekem ez eszembe se jutott, pedig tudom ám ! 😀 Biztos van még pár ilyen kedves, de egyben "magyaros", vagyis csak magyarul beszélő számra érthető szójáték. Én kedvelem az ilyesmit.
      Örülök, hogy ide tévedtél !

      Törlés