2017. október 12., csütörtök

Álmatlanul …



…no nem   „Álmatlanul Seattle”-ben, hanem csak az ágyamban, de mégse rosszak ezek az órák….


Amit mesélni szeretnék, az olyan valami, aminek a megtekintésére nekem csak azért van lehetőségem, mert parabola antennámmal német (és osztrák+svájci) Tv adók műsorát foghatom. Sajnos sokszor felébredek kora hajnalban... És hogy ne járjanak körbe-körbe a gondolataim, inkább bekapcsolom a tévét.



Amiket ilyenkor nézek, tulajdonképpen dokumentumfilmek, vagy bizonyos értelemben természetfilmek. Azt hiszem írtam már a „Spacenight”-ról, de van olyan is ahogy "Flightnight" - ez vitorlázó repülőből mutatja be Németország tájait, aztán van a Németország legszebb vasútjai, ill. vízi útjai filmsorozat is.

Ezek azért érdekesek, mert egy kamerát tesznek a mozdony/hajó orrába, repülő hasára és egy teljes órán keresztül azt látod, amit látnál, ha Te ülnél a kamera helyén. És csak a téged gondolatban szállító jármű zajait hallod, vagy max. valami relax muzsikát. Legjobban a vonatost szeretem, az a monoton kattogás többnyire „vissza-altat.” Különleges élmény.

Van olyan is, hogy a Citydreams, ez - ugyancsak szöveg, kommentár nélkül - a világ híres nagyvárosait mutatja be.




Így aztán nem ritkaság, hogy egy-egy hajnalon én vonattal Salzburg környékén járok, vagy  az Alpok fölött repülök, kézzel-érinthetően közel a  csúcsokhoz, vagy ellátogathatok Vegasba, netán Sanghaiba.

Nagyszerű utazások ezek, egy fillérembe nem kerülnek és ha szerencsém van, még „vissza” is tudok aludni velük/tőlük/mellettük.



"Szeretnék olyan gazdag lenni, hogy eldobhassam a szappant, ha már nem látszanak rajta a betűk."

Ez a mondás nagyon tetszik... Tán semmi köze ahhoz, amit írtam fentebb, csak úgy bebiggyesztettem ide... Bár ki tudja ? Ha nagyon akarom, akár még köze is lehet hozzá… Mert néha elábrándozom, hogy mit is tennék, ha valaki megkínálna egy világ-körüli, vagy nagyon távoli utazás lehetőségével ?



Ó, annyi minden jár az ember fejében, ha nem tud aludni….

                                                     😃

4 megjegyzés:

  1. Ezek azért érdekes filmek lehetnek. íJó kis altatók. Nekem is van ilyen "hang nyugtatóm".

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fura egy dolog ez, a nagy csend nem jó, mert (legalábbis nekem) azonnal elkezdenek a fejemben forogni a kerekek, egy eseménytelen film viszont le tud nyugtatani.

      Törlés
  2. De jó!:) Küldj már egy-két linket, hadd nézzem én is a plafon helyett!:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezek sajnos a (német) tv-ben látható filmek.
      De ha a youtube keresőbe is lehet találni ilyesmit: beírod:spacenight, ezek csak zenések, szöveg nélkül. De gyönyörűeket találsz, ha így keresel: "deutschland von oben" vagy "eisenbahn-romantik"... Kb. egy órásak és ha szerencséd van, "belealszol". :-)

      Törlés