2018. október 28., vasárnap

Jin Shin Jyutsu


Az alábbi cikk három éves. Én nem olvastam/tudtam erről, de ma véletlenül a tv-ben volt egy ilyen témájú riport. Rákerestem. Nos, nem fájdalmas, nem nehéz gyakorlat és hátha tényleg van benne valami kis igazság. Ártani biztos nem árt…

Gyógyítás ujjgyakorlatokkal
Íme egy régi japán technika, aminek segítségével számos egészségügyi problémát megoldhatunk!
Ez az ősi japán alternatív gyógymód a Jin Shin Jyutsu, amely az ujjak nyomkodásával állítja vissza a szervezet megfelelő energiaszintjét, de a lelki egyensúlyt is visszaadja.
A gyakorlatsor alatt próbáljunk minél jobban ellazulni, és koncentrálni a megoldandó problémákra. Közben lélegezzünk lassan és mélyen.

Ennek az ősi technikának elsősorban fájdalomcsillapító hatása van, de ellazítja a testet, szabályozza az alvást, serkenti a vérkeringést és növeli a koncentrációképességet is. Ugyanakkor erősíti az immunrendszert, egészségesebbé teszi a bőrt, de még a káros anyagoktól is megtisztítja a szervezetet.

Minden ujj egy szervhez kötődik, amelynek egy bizonyos ponton való megnyomása egyensúlyállapotot teremt. Fogd meg az ujjad a másik kezeddel és szorítsd ökölbe. Maradj ebben a helyzetben legalább 2 percig. Egy idő után lüktetést érzel az ujjadban.



1. Hüvelykujj
Ide az emésztésben szerepet játszó szervek tartoznak, az érzelmeket tekintve pedig depressziót és a nyugtalanságot lehet kezelni vele. Enyhíthető a gyomorfájdalom, a bőrproblémák, a fejfájás és az idegesség.

2. Mutatóujj
Az ide tartozó szervek: vesék és a húgyhólyag. Érzelmi állapot: frusztráció, félelem, mentális terheltség.
Az ízületi-, izom- és fogfájást lehet megszüntetni. A fogínygyulladást is lehet kezelni. Javítja az emésztést, és a függőségektől is megszabadulhatunk.

3. Középsőujj
Az ide tartozó szervek: máj és epe. Érzelmi állapot: döntésképtelenség, érzékenység, ingerlékenység. Segít megoldani a keringési problémákat, a menstruációs panaszok tüneteit is enyhíti, mint ahogyan elmulasztja a szembetegségeket, a levertség érzését, a migrént, és a fejfájást.

4. Gyűrűsujj
Ide tartozó szervek: tüdő, vastagbél. Érzelmi állapot: negatívizmus, szomorúság, a visszautasítástól való félelem. Azok alkalmazzák a nyomást a gyűrűsujjukon, aki gyakran zavartak, sokszor cseng a fülük, légzési nehézségeik vannak, így megszüntethető az asztma, és a bőr színének elváltozása is.

5. Kisujj
Ide tartozó szervek: szív és vékonybél. Érzelmi állapot: bizonytalanság, nyugtalanság, feszült állapot, ha valaki fölöslegesnek, értéktelennek érzi magát. A vérnyomásproblémákat és a szívbetegségeket lehet kezelni. Akinek fáj a torka, bajok vannak a csontjaival, az idegrendszerével és a gyakran kínozza a kellemetlen puffadás, az is alkalmazza ezt a technikát a kisujján.
(Ha nem segítenek a gyakorlatok, ne engem szidjatok  😉 )

4 megjegyzés:

  1. Érdekesnek tűnik, kipróbáltam, de nekem nem lüktetett az ujjam :) lehet nem szorongattam eléggé...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bevallom, nekem túl sok türelmem nincs, próbáltam én is, lehet, tovább kellett volna szorongatni az ujjaimat, vagy többször ? Nem tudom. Az is lehet hogy ez csak a japánoknál működik :-)

      Törlés
  2. Elsőre nekem sem "működött", nem éreztem a lüktetést. Majd eszembe jutott a tegnap előtti műsor a japán Zen kertekről illetve a Zen budhista életfilozófiáról. Amíg nem tudsz ellazulni, kizárólag magadra figyelni, minden esetleges gondolatot elhessegetni (nem könnyű, egyáltalán nem!) addig nem is működik az öngyógyítás sem. És lám, éreztem a lüktetést.
    https://www.arte.tv/de/videos/047068-000-A/zen-gaerten/
    Ott keleten tudtak valamit már a 15. század óta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meggyőződésem, hogy itt a hiba "gyökere" - vagyis ha nem vagy képes ellazulni, akkor igazán koncentrálni sem tudsz - nyilván nem lehet bárhol, bármilyen körülmények között az ujjunkat szorongatva csodát várni.... De azért egyszer mégiscsak ki fogom próbálni valami csendes helyen/békés időben...

      Törlés